Nuffnang

Friday, August 13, 2010

BERUKBAND

Salam uoll. Pekaba? Sihat ke?

Firstly terima kasih buat buat teman-teman blogger yang menjadi rakan blog kita ya. Kita perhatikan dari hari ke hari rakan-rakan kita makin bertambah. Blog kita sekadar seadanya, kita bukan penulis yang hebat seperti orang lain.

Alhamdulilah dah masuk 3 hari kita berpuasa, bagusnya cuaca tak berapa panas lagi pun bagus untuk adik-adik yang baru belajar berpuasa. Ingat ya adik-adik jangan curi-curi makan ya, kalau tak tahan sangat bagi tahu mak dan ayah ya...hehehe

Hari ni kita half day sebab nak balik rumah mentua. Pukul 4.00ptg keluar dari rumah menuju Muar. Berhenti solat asar di Hentian Rehat Machap. Dalam masa balik tadi ada cite lawak sikit...hehehe. Incik asben kita punya kampung bersebelahan antara Batu Pahat dan Muar. Jadi kami kalau balik memang lalu highway dan masuk Yong Peng Selatan terus menuju Parit Sulong. Tapi....tapi.....tapi..... kami dah tebabooooo ke Pagoh. Muka pun dah naik ketat sebab dah dekat waktu buka puasa.

O....ooooo tak tentu pasal kena berbuka puasa di warong tepi jalanraya. Makan mee goreng dengan teh tarik. Cian mak n abah mentua kita menunggu tapi nak buat apakan perkara dah terjadi.....hampeh tul.

Kita hari ni masih terngiang-ngiang lagi dengan pemergian Kak N. Balik tengahari tadi kita lalu Kampung Kangkar Pulai dan terus lalu tepi kawasan Tanah Perkuburan Kangkar Pulai. Kita slowkan kereta, toleh pusara allahyarhamah yang terletak di belakang sedikit. Al Fatihah, buat Kak N moga tenang di sana. Tiap kali kita teringat dia, cepat-cepat kita baca Fatihah.

Slow betul berukband area Muar ni. Kita nak upload gambar pun ambil masa agak lama. Huh!

No comments:

Post a Comment