Nuffnang

Monday, August 9, 2010

BERY-BERY


Pukul 3.00pg lagi kita dah terjaga. Macam mimpi sakit perut yang teramat sangat. Bangun yang tak menyempat-nyempat. Masuk toilet terus buang! Cuba tido semula walaupun perut tak berapa selesa.

Ermmm...pukul 3.30pg perut memulas lagi, masuk toilet lagi. Sakit tul! Mula duduk atas katil, tengok incik asben kita tido lena. Penat gaknya. Tak nak ganggu dia tido, dia pun tak sedar kita keluar masuk toilet.


Sementara nak menunggu subuh, ntah berapa kali kita keluar masuk toilet. Perut dah naik kempis semua isi dah banyak yang keluar. Macam cuci kolon lak...hehehe
Pukul 6.30 kita baring semula sebab mengantuk sangat kurang tido. Hati ni kuat nak pegi keja. Bangun semula iron baju kita dan incik asben. Dalam sibuk iron baju masuk toilet lagi. Perghhh! berbaloi proses pembuangan pagi ni. Bekerja keras tandas melayan kerenah kita. Siap iron baju semua, kita baring balik. Memang mengantuk sangat.

Incik asben kata cuti je. Kita pikir juga hari ni kena ke Yayasan Warisan Johor dengan incik Sapu dan incik Red. Kita pun sms Cik Ciki bagi tau kita bery-bery...hehehe
Virus apa yang cuci perut kita ni, wal hal semalam pagi kita makan nasi dengan Aja sebelum dia bertolak balik. Itu pun bukan pedas sangat, kita masak ikan mayong asam pedas, sayur sawi Jepun goreng dan kerang rebus. Selebinya semua kita hantar Ajim di asrama biar dia makan dengan kawan-kawan.

Malam tadi kita tak makan nasi langsung, buat air susu tepung dengan makan roti 2 keping. Sebelum tido sempat menaip blog lepas tu baca novel 'Chronicle 301 Semester Satu' hasil penulisan Ana Damia, Anis Adlyana, Ney Joehan dan Qayyum Nur. Dalam sibuk membaca terzzzzzz...novel kita incik asben yang alih gaknya.

No comments:

Post a Comment