Nuffnang

Thursday, September 30, 2010

INDAHNYA PULAU REDANG



Sebut sahaja Pulau Redang semua orang tahu. Pulau Sebuah pulau yang terletak 45km dari pinggir pantai Kuala Terengganu merupakan pulau terbesar dari gugusan sembilan buah pulau yang terlindung di Laut China Selatan.

Air laut yang jernih dan merupakan tempat skuba bagi penggemar aktiviti menyelam. Perairan yang terlindung di sekitar Taman Laut Pulau Redang ini kaya dengan pelbagai jenis hidupan laut yang cantik dan menarik.

Apabila matahari bersinar terang menebusi air laut, kelihatan jelas terumbu karang yang dan hidupan laut yang berwarna-warni

Pulau yang indah ini amat sesuai untuk aktiviti snokel, berenang, menyelam skuba, merentas hutan, menaiki bot dan menaiki kanu. Pelawat juga dilarang mengumpul batu karang atau sebarang hidupan laut yang lain.

4 comments:

  1. i dah pegi...bole la....

    ReplyDelete
  2. ita@cherul : bole la je ke? Cantik...cantik...cantik...:)

    ReplyDelete
  3. memg la cantik, tp rase tertipu pon ada, ikan2 yg ada tu terkurung...deme pasang jaring sampai ke jeti......jd x nmpak semulajadi... lg pon tmpt tu rmi sgt pelancong jd suma coral dh tgl tunggul jer...apa namanye snorkling....x nmpk hidupan laut.... kne lak cuti umum, nk naik jeti pun bot kne berbaris pnjg....

    ReplyDelete
  4. Ooooo..camtu ke...tq la bg info ya

    ReplyDelete