Nuffnang

Friday, April 29, 2011

TIDAK JANJI TAAT WILLIAM


Kate Middleton tidak berjanji akan mentaati Putera William dalam ikrar perkahwinannya hari ini, sebagai mengikut jejak langkah ibu William, Puteri Diana 30 tahun lalu.

Menurut atur cara majlis yang diedarkan semalam, bakal pengantin berusia 29 tahun itu yang menjalin hubungan cinta dengan William selama lapan tahun, sebaliknya akan berikrar untuk menyayangi, menghormati, mengambil berat dan menghargai bakal suaminya itu. Diana membuat ikrar serupa ketika berkahwin dengan pewaris takhta Britain, Putera Charles pada 1981, tidak seperti beberapa anggota diraja lain termasuk Ratu Elizabeth II. Diana dan Charles bercerai pada 1996 sebelum mati dalam dalam kemalangan kereta setahun selepas itu.

Atur cara yang edarkan semalam turut mengandungi mesej daripada pasangan itu yang berbunyi, “satu daripada hari paling bahagia dalam hidup kami”. Pasangan itu juga berkata, mereka benar-benar terharu dengan sokongan rakyat apabila lebih sejuta orang dijangka berbaris di sepanjang jalan di London untuk menyaksikan perkahwinan mereka.

“Kami berdua amat gembira anda semua dapat sama-sama meraikan detik yang diharap menjadi satu daripada hari paling bahagia dalam kehidupan kami,” bunyi mesej berkenaan.

“Kasih sayang dan sokongan yang ditunjukkan anda semua ketika pertunangan kami membuat kami sungguh terharu.

“Kami ingin mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih dengan penuh keikhlasan atas kebaikan anda semua,” kata mereka Gambar hitam putih terbaru pasangan itu yang dirakam jurugambar Mario Testino turut dipamerkan dalam atur cara itu.

Sumber : Hmetro

No comments:

Post a Comment