Nuffnang

Monday, May 30, 2011

NADIM SAKIT



Kepulangan kita dari kerja petang ini, tidak ceria beberapa hari yang lepas. Kita tengok Nadim diam, puas kita ajak gurau tapi tiada respon. Sampai penat mulut kita sebut Nadim, Nadim, Nadim. Uwaaaa! Macam nak nanes.

Ajak naik tingkat atas pun diam dan pergerakannya agak terhad. Actually kita dah merancang nak bawa dia ke klinik esok sebab dia ada batuk-batuk kecil. Risaukan!

Muka dia pun layu je dengan matanya yang kuyu. Sedih ya Nadim, sakitkan. Saba ya cayang mucuk nanti ibu bawa keklinik. Malam ini juga ibu bawa Nadim pergi Klinik. Cian Nadim!

Kita sms dan call Zul, owner Nadim dulu sebab risau dengan Si Nadim yang tak berapa sihat. Bagus Zul ni, bertanggungjawab budaknya siap pergi survey klinik veterinar yang masih buka. Kelamkabut kita keluar bawa Nadim bertemankan anak bujang kita.

Masuk kereta Nadim terus bunyi ''meowww'' sekali. Meowww dia agaknya mesti cakap nak pergi mana ya ibu? hehehe. Kita jawab je, ibu nak bawa Nadim pergi klinik. Kita dah mula paham serba sedikit komunikasi dia, macam mana dia nak buang air, nak makan dan sakit.

I touching you!


No comments:

Post a Comment