Nuffnang

Tuesday, May 3, 2011

TEPIS REKAYASA, AS KATAKAN UJIAN DNA MASIH BERJALAN


Kematian Osama Bin Laden ternyata memang masih mengundang pertanyaan. Sebelumnya beredar keraguan bahawa foto mayat Osama yang telah dirilis adalah palsu.

Menurut seorang jurucakap Amerika Syarikat (AS) operasi tentera yang dilakukan di Pakistan dalam menjejak Osama Bin Laden, memang bukan diperuntukan untuk menangkapnya. Pejabat AS tersebut operasi itu memang ditujukan untuk membunuhnya.

Selain itu beredar di internet mengenai wajah Osama yang tewas. Foto jasad Osama sebelumnya disebut oleh televisyen Pakistan sudah dikatakan adalah Osama Bin Laden.

Namun beredar khabar bahawa foto itu adalah rekayasa. Foto tersebut memperlihatkan tubuh seorang lelaki yang memiliki luka pada bahagian kepalanya. Foto itu sendiri belum dipastikan adalah Osama Bin Laden.

Pihak AS sendiri mengaku ketika ini proses ujian DNA ketika ini masih berjalan. Proses penyesuaian dari DNA yang diambil dari tubuh Bin Laden, dipastikan belum memenuhi hasil akhirnya. Demikian diberitakan CNN, Isnin(2/5/2011).

Menarik melihat akhir dari ujian DNA ini. Dengan adanya hasil dari ujian DNA, dapat dipastikan apakah kematian Osama Bin Laden dapat ditentukan asli atau tidak.

Sumber : http://international.okezone.com

No comments:

Post a Comment