Nuffnang

Thursday, October 1, 2009

ECO TOURISM, UTM- SCHOLLAR INN

Mulakan tugas pagi semalam dengan En. Hanafi yang masih dalam attachment dengan saya berkaitan tugas-tugas pembayaran. Mengajar dan beri motivasi bukan perkara mudah tapi still senyum, depends penerimaan orang. dalam apa jua pekerjaan yang penting komitmen, keikhlasan dan kesungguhan dalam menjalankan tugas itu paling utama dalam membentuk kerjaya yang baik. Tinggalkan kisah mengajar En. Hanafi...

Terima surat perlantikan sebagai Ahli Jawatankuasa Eco Tourism, UTM -Schollar Inn. Petang semalam 2.30ptg memulakan mesyuarat dan tamat jam 4.50ptg. Banyak perkara yang dibincangkan. Saya di tugaskan membuat pencarian biodata Ibnu Sina, Al Ghazali. Al-Khawarizmi, Isaac Newton, Elbert Einstein, A Samad Ismail, Aminuddin Baki dan Ungku Omar ungku Ahmad. Kami dibenarkan buat research di mana-mana jabatan dalam Malaysia tanpa mengira masa dan waktu sebelum bulan November termasuk melayari internet, kami juga dibenarkan claim duit perbelanjaan penginapan, makan dan pengangkutan ketika melakukan projek.

Bagi saya ini adalah satu tanggungjawab yang diberi oleh UTM untuk melaksanakan projek universiti. Kalau sebelum ini rumah penginapan universiti di panggil rumah tamu tapi sekarang segalanya berubah dan dipanggil Schollar Inn dimana setiap bilik dinamakan dengan tokoh-tokoh ilmuan dan sebagainya. Di dalam setiap bilik dihiasai dengan potret-potret wajah tokoh serta bahan bacaan berkaitan tokoh tersebut.

Alhamdulilah hebat UTM satu perkembangan yang baik dalam menyahut seruan kerajaan untuk menjadikan Eco Tourism satu perancangan yang baik untuk negara kita Malaysia. Moga UTM menjadi salah satu universiti yang sama-sama menjayakan pelaksanaan tersebut.

Welcome to Schollar Inn.

No comments:

Post a Comment