Nuffnang

Friday, October 30, 2009

CUTI LAGI






28 Oktober 2009 merupakan hari yang saya tunggu-tunggu untuk memulakan tugas di pejabat. 17 hari tak pijak bangunan library tu terasa rindu sangat. Masuk bangunan library seawal 7.30pg, beberapa staf Unit Sirkulasi dah bertanya khabar tentang kesihatan saya. Jawab serba sikit je sambil tersenyum kat dorang.

Turun bawah ada beberapa staf dan pegawai bersalaman dan bertanya khabar. Menunggu pukul 9.00pg untuk ke Pusat Kesihatan UTM, sempat berbual dengan Lela dan mengajar abang Hanafi. Acctually memang belum berapa sihat tangan kiri mula kebas-kebas, lidah pun kebas, badan mengeletar tapi saya jenis tak suka menunjukkan saya sakit pada kawan2 sepejabat. Suka nampak ceria dengan kawan-kawan.

Suami dah call, saya terus ke Pusat Kesihatan UTM. Daftar diri di kaunter pendaftaran dan dapat giliran no. 54. Alhamdulilah doktor yang biasa, dia terus panggil masuk dalam. Bila dia check hidung saya bernanah. Waaaaaa sakitnya bila dia tekan sikit.

Doktor arahkan saya sambung cuti tapi rasa serba salah pulak sebab dah meninggalkan kerja yang agak lama. Orang degilkan, asyik pikir keja manjang kena bagi motivasi macam-macam dengan doktor. Padan muka! Tapi tima kasih buat doktor mengingatkan saya yang alpa.

Dimana ya, silapnya sampai idung bernanah. Nak kata silap makan berpantang, ntah la ujian Allah sebenarnya.

Masuk pejabat semula ambil beg dan tinggalkan mc dalam tray boss. Balik rumah makan antibiotik terus tido, memandangkan malamnya tak tido semalaman. Terlena tido dalam sejam, idung tetap meleleh nanah. Malam tadi nanah keluar lagi. Banyak wooooo!

Pagi ini paling sedih, bangun tido tengok nanah dah meleleh. Ya Allah banyak takutnya. Jangan sampai masuk wad semula. Tekak pun sebenarnya dah tak selesa. Takuttttttttttttttttttttt! Sedapkan hati kuatkan semangat! nanti baik, cepat sembuh.

Paling sedih masuk toilet tengok darah ketul beserta nanah yang banyak kat tisu. Maaflah pembaca blog saya, sapa yang gerun atau rasa takut jangan tengok ya! Sakit, bisa dan sebagainya tuhan je yang tahu. Saya kena tabah hadapi ujian ini.

Hope sangat nanah kering dengan kadar segera, macam mana nak keja kalau macam ni.

2 comments:

  1. salam,kak,saya dari spore,semoga akak tabah dan dpt cari penawarnya.

    ReplyDelete
  2. w'salam. tima kasih dik, insyallah akak tabah.

    ReplyDelete