Monday, November 16, 2009

BUAH KABUNG



Dalam sibuk mengadap pc, ada opismate bagi buah kabung. Bagi yang tak pernah tengok buah kabung boleh tengok rupa sebenar buah kabung dalam n3 saya kali ini. Buah kabung ni dia dapat di sekitar UTM. Banyak jugak ppkpk kabung ni di tanam disini untuk di jadikan hiasan persekitaran UTM. Tujuan utama untuk melestarikan alam flora persekitaran tempat kerja supaya indah lagi kondusif.

Dah beberapa kali gak rasa buah kabung ni, senang cite macam buah kelapa sawit yang muda. Bila dipecahkan nampaklah isinya yang keputih2an dan boleh di makan begitu saje.

Hah! bagi yang nak merasa kena datang jumpa mokcik!!!!!..hehehe

9 comments:

  1. salam..

    semalam ru hani mkn buah kabung..
    tu pon dalam abc..
    sedap la..
    rase kenyal n manis..
    erm sedapnya..

    ReplyDelete
  2. bintang hati..

    Yang awk makan tu dah campur air gula, saya makan tadi masih asli, blm campur apa2. Rasanya mcm kelapa muda sket la... :)

    ReplyDelete
  3. saya pun tak pernah tgk buah kabung yg asal tau yg putih jernih tu jer

    ReplyDelete
  4. wooo...x penah tengok pn cane rupa buah kabung. harap2 dapat mkn yg fresh satu hari nanti.... serius ni, teringin !!!

    ReplyDelete
  5. Zie..

    Meh la dtg sini, boleh rasa dan tengok sendiri camna buah kabung.

    ReplyDelete
  6. Ita..

    Nanti kita bawakkan ekk..1, 2, 3, 4, 5, 6 tandan pun boleh...heheheh

    ReplyDelete
  7. salam kak ct...nie ler pestime tengok buah kabung nie..teringgin pulak nak makan...nak cari kat mana ek..? ada jual x yg ada tangkai cam gitu..? kak ct boleh ker poskan kat ca nie...hee..hee...

    ReplyDelete
  8. Ca....x boleh la cayang...hak UTM...hehehe

    ReplyDelete
  9. pegi kat orang jual ABC, ais kacang mesti ada

    ReplyDelete