Nuffnang

Tuesday, May 11, 2010

NALURI KEIBUANKU TERSENTUH

Apa khabar uolz? Sihat ke hari ini, mudah-mudahan sihat ya semua..

Sementara menunggu solat maghrib sempat saya membaca http://www.hmetro.com.my di ruang halaman utama berita untuk hari ini. Tajuknya berbunyi 'Ibu mana? Tan rindu ibu'. Memandangkan tajuknya sudah cukup membuatkan saya lebih ingin tahu isikandung berita tersebut. Itulah kata-kata yang diluahkan oleh adik Nazrul Haikal Azhar @ Tan.


Semakin lama perenggan yang saya baca, makan berderai airmata ini. Macam-macam saya rasakan perasaan anak kecil seusia 6 tahun yang kini hidup sebatang kara tanpa ayah, ibu dan adik. Bagaimana emosinya melalui hidup tanpa ayah dan ibu yang hilang secara tiba-tiba.

Adik Tan kemalangan jalanraya bersama ayah, ibu dan adik yang masih dalam kandungan ibunya dalam usia 8 bulan. Kereta wira yang di pandu oleh ayah Tan berlanggar dengan Mercedez di kilometer 81.5 Johor Bahru Mersing lalu menjunam kedalam gaung.

Sebagai hamba Allah, saya doakan moga adik Tan tabah menghadapi dugaan yang Allah beri padanya. Setiap apa yang berlaku saya percaya ada hikmah tertentu di sebaliknya. Kadang-kadang kita tercari-cari di mana matahari, mungkin Allah hendak beri kita pelangi yang indah.

No comments:

Post a Comment