Nuffnang

Wednesday, June 23, 2010

CIK MINAH MELOTOP

Biasalah dengan rutin kita kat pejabat ni. Sebelum memulakan tugas di meja kita ronda-ronda. Bukan ronda-ronda Malaysia tau, kita ronda-ronda semua aras untuk memastikan komputer untuk kemudahan internet, tugasan dan Infolan2 berjalan dengan baik bagi kemudahan pengguna. Hah! camnilah kalau bekerja dalam bidang perpustakaan. Adalah dalam 1.30 jam pastu buatlah kerja hakiki di meja.

Di pendekkan cite pagi tadi kita nampaklah sorang hamba Allah ke hulu ke hilir mencari sesuatu. Keluar masuk library. Mak oiii! putih, gebu dan bermata galak. Melatoplah gitu. Agaknya dari Turki, cara dia bercakap ala-ala sana. Perbualan pertama kita pagi ni di mulakan dengan berbahasa inggeris. Camnilah kalau nak keja dekat library bahasa inggeris sikit-sikit mesti mau tau ya adik-adik! Kalau tak melopong jadinya...hehehe

Boleh kita gelar dia Cik Minah Melotop tak? Boleh? Nak memudahkan berceritalah. Kita peratikan Cik Minah Melotop ke hulu, ke hilir dengan muka nak nangis. Kita malaslah nak bertanya, macam kepoh lak. Tiba-tiba tengah kita tunduk ada orang say good morning kat kita. Ermmm...Cik Minah Melotop!

Hummm! Cik Minah Melotop tengah ada masalah sebab tertinggal hp petang semalam dalam library dekat area komputer internet. Sure kelam kabut bila library ding dong pukul 5.45ptg dia kelam kabut nak keluar. Tak tahulah sapa yang dah sapu Cik Minah Melotop punya hp. Rasa kesian pun ada kita tengok muka Cik Minah Melotop macam udang kena goreng campur cacing kepanasan pun ada...hehehe

Hope sapa yang terjumpa dapatlah pulangkan pada Cik Minah Melotop ya. Moral of the story jangan cuai dengan barang-barang berharga di tempat awam dan sikap amanah perlu sesama insan tanpa mengira warna kulit, bangsa dan agama. Pulangkan kalau ada sesapa yang terjumpa.

Kesian kita tengok Cik Minah Melotop!

No comments:

Post a Comment