Nuffnang

Sunday, July 11, 2010

KECEDERAAN LUTUT


Astagafirullah al Azim...apa dugaan yang mendatang kali ini. Kita percaya Allah tengah menguji sejauh mana ketabahan diriku.

Pagi sabtu seawal jam 8.00pg kita call abah. Siap kemas rumah terus balik rumah abah. Kemudian keluar dengan abah dan mak, cari keperluan yang kurang untuk persiapan majlis perkahwinan Opiq. Ada lagi barang yang tercicir lupa nak beli, biasalah kalau buat majlis macam ni ada je kurangnya.

Siap shopping sampai tengahari. Penuh kereta sampai ada yang kita riba...hehehe. Sampai tak sempat nak masak so akhirnya kami bertiga makan di luar.

Balik sampai rumah pukul 1.15tgh. Tolong abah kemas barang-barang. Rehat kejap kemudian buat operasi menampal bunga pada botol-botol. Petangnya kopek kulit bawang untuk dijadikan bahan campuran telur pindang. Semenetara menunggu maghrib, stepler kertas pembungkus telur pindang pulak bersama kak Na, Opiq dan Hanim. Malamnya sambung lagi. Ajim call bagi tau esok datang bawa jam dan beg.

Dalam pukul 9.30mlm balik rumah rumah memandangkan keesokannya nak melawat Ajim di hostel. Dah pikir nak masak ikan masam manis dan sayur labu masak lemak. Dalam perjalanan balik dada semakin sakit tapi takmo layan.

Dalam pukul 12.00mlm encik asben balik bagi tau, Ajim dah masuk spital. Ya Allah terkejut yang amat sangat tapi cuba kuatkan semangat. Dalam fikiran macam-macam dah fikir sedar tak budak ni, badan ni kalau boleh nak terbang terus sampai spital. Kita kemas baju, kain pelikat, air minuman dan barangan peribadi untuk kegunaan di wad.

Adik, ibu risau tau! tengok kaki camtu.

2 comments:

  1. Salam !!! Itulah namanya kehidupan, macam-macam perkara berlaku bukan permintaan kita, itu kerja Allah terima saja dengan redha. Kalau saya juga tentu cemas!! Syukur, tak cedera begitu teruk. Terima kasih ziarah saya.

    ReplyDelete
  2. Cik Yang..tima kasih atas moral support...anak2 camni la. Menunjukkan kasih sayang ibu dan anak ni mmg tak boleh di pisahkan. tambah2 dia tgh sakit camni...:)

    ReplyDelete