Nuffnang

Sunday, August 29, 2010

PENANGAN SELIPAR JEPUN BUROK


Selamat malam semua..

Kita nak mulakan dari mana nak menulis blog ni, grrrrrr.... sebab tengah sakit hati atas insiden petang tadi, tapi nak luahkan juga. Kita petang tadi hantar anak bujang kita balik hostel. Singgah UTM beli sedikit juadah kuih muih untuk dia bawa balik.

Memandangkan line clear kita drive pun happy je, sempat singgah Taman U bank in sedikit hasil pendapatan ladang kelapa sawit. Dalam pukul 6.20ptg sampai rumah. Bila kereta dah masuk pagar kita pun amik penyapu, sapulah apa yang patut depan rumah tu sebelum masuk dalam.

Tengah kita tunduk menyapu dekat pokok bonsai tiba-tiba bedebap muka kita kena baling sesuatu. Bila kita tengok selipar. Cisss! kurang ajar betul anak jiran kita ni.
Patut ke dia baling kita selipar. Kitakan orang dewasa, kalau tujuan nak bermain pun bukan tahap sebegini. Sabo je kita tadi. Kita amik selipar tu baling masuk pagar dia semula. Nasib tak kita baling kat muka budak ni. Kalau ibubapa dia nampak kita baling bagus juga, senang kita nak cakap.

Kita boleh maafkan kalau budak seusia 7-12 tahun ke, ini dah tahap sekolah menengah patut ke dia bersikap macam tu.
Susahkan berjiran macam ni. Memanglah bagi kita ibubapa dia baik dan hormat tapi sayanglah anak-anak dia agak kurang kawalan. Kadang-kadang tu batu, botol, tayar nak baling rumah kita main baling je. Tak baguslah macam tu, sepatutnya hidup bermasyarakat kena saling hormat menghormati jangan main taram je.

Memang panas hatilah insiden petang tadi sampai selipar hinggap kat pipi kita. Memang terlebih sudah, pinjam ayat Stacy....hohoho Masa kita baling semula selipar dalam pagar dia, kita siap buat muka ketat dengan jeling sekali. Entah tobat ke tak? Grrrrrr....

2 comments:

  1. Salam CT.

    Terima kasih sudi singgah blog saya.

    Baling selipar ke rumah jiran tu dah kira biadap apatah lagi sehingga kena muka awak. Rasanya lebih elok awak sound aje kat budak yg bukan budak lagi tu. Kalau tak sampai bila dia tetap akan buat perkara mcm ni.

    Kita berjiran ni kadang kena banyak sabar. Kat rumah saya masalahnya kucing2 jiran suka datang berak di laman kami huhuhu

    ReplyDelete
  2. Yunus Badawi : W'slm. Macamkan idup berjiran ni. Kena tanam sikap sabar yg banyak2. Huh!

    ReplyDelete