Nuffnang

Tuesday, September 7, 2010

PON! POOOON!

Punyalah mengejar waktu solat kita belezup bawa kereta nak sampaikan rumah. Sampai je depan rumah tak boleh nak masuk pagar van jiran sebelah dah block pagar. Mulalah darah kita dah menyirap dengan mengejar masa solat yang dah nak akhir. Kita sejak kebelakangan ni rasa tak puashati dengan jiran sebelah. Bila balik kerja dia block, balik jalan dia block dan kalau boleh dia nak kita ikut telunjuk dia agaknya.

Dahlah sampah dia bersepah depan rumah kita jangan citelah. Kita ni tak nak gaduh antara jiran tetangga tapi kalau sikap dia yang terlalu selfish tu buat kita rasa geram pun ada. Masalahnya kita pun ada 2 buah kereta, apa salahnya yang sebuah tu letak dalam garaj dan yang satu letak betul-betul depan pagar dia. Buat macam cara kita, sampai tak menganggu jiran tetangga.

Memikirkan kita ni nak solat magrib dengan rasa geramnya kita hon sekuat hati banyak kali. Aaaaarr! Baru padan muka, glamor korang sekejap. Peduli apa kita, melampau-lampau sangat. Kadang-kadang kita ni balik kerja dengan rasa penat, nak masuk dia dah block. terpaksa parking mana-mana simpang yang sepatutnya. Lepas tu menapak jalan kaki masuk rumah. Tahap melampau la dia ni.

Bila kita hon tadi anak lelaki dia kelamkabut keluar, dia alihkan van ke rumah sebelah kanan kita. Bila kereta kita dah masuk pagar, dia reverse semula van tu parking semula depan rumah kita. Masalanya dia pikir tak kita ni ada hal nak keluar masuk. Huh! sakit hati tul.

Kita dengan selambanya sound kat budak lelaki tu, jangan block ya nanti husband saya nak parking depan ni. Dia selamba je siap jawab, nantilah saya kasi alih. Dasar k*****g paria tul!

Kita paling takut sangat bila incik asben outstation kita tiba-tiba kena asthma. Macam mana kita nak keluarkan kereta kalau dah kena block. Panggil dia tak mungkin sedar kalau dah jam 2.00-3.00pg. Selalunya kita kena attack waktu-waktu macam tu.

Apa kita nak buat orang macam ini ya? Susahkan jiran yang kurang peka dengan jirantetangga ni.

4 comments:

  1. ct,.

    kita pun geramnya.....
    klau awak tu kita..dh lama kita makin hamun..suka ati kita lah...wawawa.....kita nie ganazzzz tau...

    skrg nie, awak bubuh,..kon or baldi depan pagar umah awak,.,jgn berlembut sangat tau

    ReplyDelete
  2. ciEk NiENa = Sbb sabar akk ni la agknya org amik ksempatan. Kita tak pandai mbantah atau memarah org....sabo je la. Akk masih boleh pk tak baik bjiran gaduh2. Jiran sbelah kiri dh tak btegur sapa dgn dia, tak tau la apa hal...akk pun tak nk amik kesah...:)

    ReplyDelete
  3. Siti Ruhayu Ab Rahman : Lom sampai hati lg nk bubuh baldi atau kon...tp kalau mlampau lbh dari tu mmmg terus ding dong pagar...mmg cakap direct la...

    ReplyDelete