Nuffnang

Wednesday, October 6, 2010

BUKU TERBAIK RUJUKAN MANUSIA HINGGA AKHIRAT

Dalam banyak-banyak bahan bacaan, Al-Quran adalah mukjizat paling besar dan utama yang diturunkan oleh Allah kepada RasulullahNya. Ia menjadi petunjuk paling baik untuk manusia sehingga tiba hari kiamat dalam mencari keredaan Allah, seterusnya mencapai kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat.

“Sesiapa yang membaca satu huruf daripada kitab Allah maka baginya pahala dan setiap pahala digandakan sepuluh kali ganda. Kalam Allah diturunkan kepada Rasulullah SAW melalui perantaraan Malaikat Jibril AS secara berperingkat selama 23 tahun. Cukup sabarnya Rasulullah SAW, kalau kita agaknya entah kemana helaian-helaian yang telah awal di beri agaknya.

Sebagai umat yang mengaku beriman dengan kitab suci al-Quran, umat Islam hendaklah menjadikannya bacaan dan rujukan utama dalam kehidupan.

Oleh yang demikian, dalam kesibukan harian, kita sewajarnya memberi sedikit ruang kepada diri dan keluarga kita untuk mencari keredaan Allah SWT melalui pembacaan al-Quran.

Kita pun tengah mendalami tafsiran Al Quran selepas solat maghrib. Kita nak tahu cerita-cerita dari kalam Allah. Insyallah cinta kita pada Al Quran tak akan padam sampai akhir hayat kita.

No comments:

Post a Comment