Nuffnang

Wednesday, October 27, 2010

ISU HANGAT SHARIFAH MAZLINA


Gambar dari Pesona Batik

Terkezut kita baca dalam entry si Ben tapi penah gak dengar isu hangat ni. Kita anggap isu hangat tu berlalu camtu. Masa tu pangkat Datuk dia kena tarik oleh teeetttt!

" Dato' sebenarnya juga seorang penipu yang telah dengan licik menipu rakyat Malaysia tentang ekspidisi ini. Dato' berpura-pura seperti Dato' telah berjaya sebaliknya tiada satupun scene yang Dato boleh tunjukkan untuk membuktikan bahawa Dato' telah berjaya menjejaki kutup utara. scene dalam video hanya menunjukkan perkara remeh temeh termasuk pakaian yang dipakai dan sedikit scene tentang kesusahan mengheret bag dan tidur dalam kemah.

Dato' sebenarnya telah menghabiskan wang rakyat untuk bercuti di Canada dan lain-lain tempat untuk ekspidisi ini. Bila sampai kononnya di kutub utara Dato' menjerit seperti Doreimon ' eeh saya sudah sampai... " begitukah gelagat seorang yang telah berjuang untuk melakukan sesuatu yang luar biasa, malah itu semua hanya sandiwara Dato' untuk mengabui mata rakyat Malaysia yang bodoh yang boleh percaya dengan perkara yang bodoh seperti itu
"

Ermm.. pengalaman kita di Bangunan Mawar, Johor Bahru last year. Kita siap berjabat tangan, bergambar, kongsi pengalaman dan berdepan dengan insan bernama Sharifah Mazlina.

Paling penting kita tinggi dari dia...hahaha.
Orangnya biasa je, low profile. Rasanya ada dalam entry dolu-dolu kita ada cite tentang dia. Malaslah nak korek cite dah basi...hahaha. Orangnya ala-ala lelaki sket...hehehe.

Masa tu dia berkongsi pengalaman jelajah kutub. Dari cerita dia memang nampak secara peribadi nya jujur untuk berkongsi pengalaman. Kita pikir yang positif.

Masa buat presentation tu memang dia berkongsi cite dari A-Z siap bagai gambar-gambar dan alat kelengkapan masa di sana.


Cuma apa yang kita nampak dia tak pegi sorang jelajah kutub, ramai lagi yang turut serta. Kita cuma terpikir, kenapa nama dia sorang yang di sebut-sebut dalam media elektronik, paper dan bagainya?


Betul ke isu ni? Ermm..kalau betul kita salah sorang insan yang tetipu...uwaaaa. Cian akak ko! Benar atau sebaliknya tu urusan dia dengan Allah.

Nota : Tq Ben, akak pinjam sikit artikel dlm entry ya!

2 comments:

  1. yeke..saya tau pasal isu yang ditarik gelaran tapi tertanya-tanya gak pasal apa...

    ReplyDelete
  2. Azwani : Yup...isu tu pn akk x tau...tup2 baca dlm paper...ntah ya...Allah je yg tau...

    ReplyDelete