Nuffnang

Monday, October 4, 2010

KEMPEN MEMBASMI NYAMUK


Sedih betul jalan area rumah kita di isytihar kawasan pembiakan nyamuk. Dah ramai sangat yang kena demam denggi. Boleh dikatakan setiap bulan ada kes denggi berdarah. Bahayakan. Minggu ni ada sekeluarga lagi di masukkan wad sebab denggi berdarah. Tak paham kita kalau tengok area kawasan rumah kita ni aman damai dan bersih, tapi nyamuk ni suka tempat bersihkan?

Tadi selesai je buat kastard incik nyamuk datang buat semburan. Selamat kastard kita...hehehe. Kalau tak perisa nyamuk gaknya...hahaha. Lawaknya kita tak keluar pun, incik nyamuk apa lagi hala muncung semburan tu kat rumah kita lama-lama dari luar pagar. sampai pemandangan luar kita tak nampak langsung, kereta pun tak nampak, magic kejap...hehehe. Masuk juga asap dalam rumah, berjerebu rumah kita tadi tapi tak seteruk dia sembur betul2 dalam rumahlah.

Aiyakkk! Tak sangguplah berminyak lagi pun kita nak keluar. Licin satu hal, takut kita terjatuh. Sempat kita curi snap dari balik langsir dari aras bawah, lepas tu lari naik tingkat atas pulak. Akhirnya dapat gak kita snap...hehehe

No comments:

Post a Comment