Nuffnang

Thursday, November 11, 2010

HAKIM LUANG MASA SEJAM LIHAT KERETA DIPANDU AMINULRASYID

Hakim Mahkamah Sesyen di sini Latifah Mohd. Tahar hari ini meluangkan masa kira-kira sejam melihat sendiri kesan tembakan dan kerosakan pada kereta Proton Iswara berwarna putih yang dipandu Aminulrasyid Amzah pada malam dia mati ditembak, April lepas.

Ketua unit Senjatapi dan Kesan Alat dari Seksyen Kriminalistik, bahagian forensik, Jabatan Kimia, Shaari Desa menyambung keterangannya dengan menunjukkan semua kesan tembakan, kerosakan pelanggaran dan kesan kerosakan lain yang terdapat pada kereta bernombor pendaftaran BET 5023 itu kepada hakim, pihak pendakwaan dan pembelaan.

Kereta itu sebelum ini berada dalam stor barang kes pihak polis dan ditunda ke tempat letak kereta mahkamah bagi membolehkan mereka melihat sendiri kesan-kesan tersebut seperti yang diterangkan Shaari dalam prosiding semalam.

Saksi ke-24 pendakwaan itu turut menunjukkan kepada Latifah, Timbalan Pendakwa Raya Mohd. Dusuki Mokhtar dan Idham Abd Ghani serta peguam M. Athimulan dan Salim Bashir ukuran lubang peluru yang menembusi cermin belakang dan tempat letak kepala kerusi pemandu menggunakan alat pengukur.

Prosiding mahkamah kemudian ditangguhkan pada pukul 11 pagi sebelum bersambung semula setengah jam kemudian.

Sumber : Bernama

No comments:

Post a Comment