Nuffnang

Sunday, January 2, 2011

2 JANUARI 2011

Tarikh keramat 2 Januari ni cukup menjadi kenangan kami sekeluarga. Tarikh inilah arwah mak tinggalkan kita buat selamanya ketika semua manusia menunaikan solat subuh.

Kita ingatlah adik beradik, abah, beberapa orang sepupu serta pakcik dan makcik menunggu di luar bilik ICU. Alhamdulilah pemergian mak cukup mudah, kami seisi keluarga di benarkan bersama ketika mak pergi buat selamanya.

Mak pergi dengan tenang tanpa meninggalkan sepatah perkataan. Namun nasihat-nasihat berguna sentiasa kita pegang sehingga kini.

Walaupun sudah 5 tahun mak pergi buat selamanya namun kita tak merasakan dia pergi sebab kita kerap menziarahi pusaranya selalu. Kita merasakan dia selalu ada di sisi kami selalu.

Kelembutan hati dan raut wajahnya cukup membuat kami terhibur. Sehari sebelum dia koma, dia membuat panggilan semua orang tapi siapa boleh menyangka, kita hanya mampu merancang tapi Allah menentukan segalaNya.

Apa yang mampu kita lafazkan hari ini hanya 'Mak halalkan susu yang mengalir pada tubuh ini, maafkan salah silap dan moga mak bahagia di sana'.

Al Fatihah buat Mak, kita sayang sangat kat mak.

No comments:

Post a Comment