Nuffnang

Friday, January 7, 2011

JAMU SELERA LEPAS TANAM JANIN


Sepasang kekasih tanpa rasa bersalah menjamu selera di Pusat Komersial Salut di sini, selepas menanam janin baru digugurkan di satu kawasan lapang berhampiran pusat itu, jam 8.30 malam kelmarin.

Ini kes kedua pembuangan janin dilaporkan di kawasan sama selepas kejadian pertama, Selasa lalu.

Perbuatan pasangan terbabit menanam janin bagaimanapun disaksikan dua pekerja kilang, Noor Mohamad Mat, 23 dan Pance Fransisu, 22, kebetulan minum di sebuah kedai makan berhampiran.

Noor Mohamad berkata, mereka terlihat wanita bertudung itu duduk mencangkung, manakala pasangannya menggali tanah sebelum memasukkan sesuatu lalu menimbusnya.

“Selepas itu, lelaki terbabit berjalan ke arah sebuah Proton Iswara untuk mengambil sebotol air. Dia kemudian menyiram lubang ditimbus itu, diikuti wanita terbabit.

“Selepas itu mereka masuk ke restoran bersebelahan sebelum beredar kira-kira 20 minit kemudian.

“Saya dan rakan tidak sedap hati lalu mengorek lubang itu selepas pasangan berkenaan beredar.
“Selepas dikorek, kami temui kotak berisi bungkusan kain putih dan sebaik dibuka kami terkejut melihat janin yang masih berdarah,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini, semalam.

Noor Mohamad berkata, pada mula mereka menyangka pasangan itu menanam bangkai haiwan tetapi curiga apabila melihat pasangan terbabit menyiram tanah yang baru ditimbus, seolah-olah menyiram air mawar di pusara.

Terkejut dengan penemuan itu, katanya, mereka menghubungi Balai Polis Menggatal untuk melaporkan kejadian.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Ahmad Sofi Zakaria yang dihubungi berkata, sepasukan anggota dihantar ke tempat kejadian sejurus mendapat maklumat.

Beliau berkata, pihaknya kini melancarkan gerakan mengesan kenderaan pasangan terbabit, manakala janin dipercayai berusia lima bulan itu dibawa ke Hospital Queen Elizabeth untuk dibedah siasat.

Sumber : Bharian

No comments:

Post a Comment