Nuffnang

Tuesday, January 4, 2011

NURUL CERIA KESEKOLAH

Selain Nurul Dahyatul, ibu, adik serta neneknya juga terkena simbahan asid tetapi tidak begitu teruk dan kecacatan masih boleh dilindungi.

Ekoran episod malang itu juga, Nurul Dahyatul yang masih menerima rawatan terpaksa memakai topeng muka bagi mengecut dan mengurangkan kesan parut yang serius di wajahnya.

Sebelum ini budak perempuan itu yang tinggal di Sekayu, dilaporkan suka menyendiri dan sering bertanyakan bila wajahnya akan kembali pulih dan tidak bersedia untuk ke sekolah kerana bimbang akan menjadi mangsa ejekan.

Sementara itu, rakan baiknya, Nurul Ain Rosyaddi berjanji akan sentiasa mendampingi Nurul Dahyatul di sekolah dan mempertahankannya daripada menjadi bahan ejekan.

“Saya dah sekelas dengan Lin (Nurul Dahyatul Fazlinda) sejak darjah satu dan saya kasihankan dia.

"Nanti kalau ada orang usik Nurul, Ain akan tolong bela," katanya yang duduk bersebelahan dengan Nurul Dahyatul dalam kelas Tiga Pintar.

Dalam pada itu, Shafruddin memberitahu, pihak sekolah akan mengadakan satu perhimpunan khas hari ini bagi memaklumkan kepada semua pelajar supaya memastikan Nurul Dahyatul selesa belajar di sekolah itu.

“Saya difahamkan bahawa pergerakan kanak-kanak itu seperti ke kantin akan dipantau oleh pengawas sekolah bagi memastikan dia tidak menjadi sasaran pelajar nakal,” katanya.

Sumber : Utusan

No comments:

Post a Comment