Nuffnang

Tuesday, January 4, 2011

REMAJA TANPA LESEN PUNCA 4 KERETA BERLANGGAR

Seorang remaja yang memandu tanpa lesen merempuh empat kereta lain dalam kemalangan di hadapan persimpangan Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA), di sini kelmarin.

Difahamkan, ketika kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, remaja terbabit yang baru selesai bermain futsal di Seksyen 19 memandu laju menyebabkannya tidak sempat membrek selepas kereta di hadapannya berhenti akibat kesesakan lalu lintas di bulatan menuju Uptown Seksyen 24.

Remaja terbabit yang memandu Proton Waja panik selepas melihat kenderaan di depannya tidak bergerak lalu merempuhnya.

Akibat rempuhan kuat itu, kereta di hadapannya yang berhenti meluncur ke depan menyebabkan berlaku pelanggaran berturutan membabitkan empat kereta lain.

Suasana tegang apabila abang remaja terbabit yang datang ke tempat kejadian selang beberapa minit kemudian memukul adiknya itu sambil memaki hamun.

Saksi kejadian yang enggan dikenali berkata, remaja terbabit turut dipersalahkan abangnya kerana menyebabkan Proton Waja miliknya rosak teruk di bahagian hadapan dan menyatakan tidak mahu campur tangan sebaliknya menyuruh adiknya menanggung semua kesalahan dilakukannya.

“Remaja terbabit yang masih trauma dengan kejadian itu bertambah gerun selepas abangnya mahu dia menanggung semua kerosakan dialami empat kereta dirempuhnya menyebabkan wajahnya bertukar pucat.

“Bagaimanapun, orang ramai meleraikan pergaduhan itu dan menasihatkan abang remaja itu supaya bersabar,” katanya.

2 comments:

  1. beribu tu mau tanggung...

    kalau saya pun mesti naik marah....

    ReplyDelete
  2. Berani sgt...dh xde lesen lg laju2...

    ReplyDelete