Nuffnang

Wednesday, June 29, 2011

UNIVERSAL STUDIO, SINGAPORE



Tak sabar nak masuk Singapore sabtu ini. Kita nak pergi Universal Studio. Kalau ikut perancangan awal bercadang ke Universal Studio, Singapore membawa keluarga tapi masing-masing ada komitmen. Makanya makcik pergi sorang dirilah ya...:)

Kita berlepas menaiki bas dari UTM pada pukul 7 pagi. Universal Studio di buka pada pukul 10 pagi. Kita terpegun melihat binaan di Universal Studio yang gah dan kemas sewaktu berkunjung di Sentosa Island tahun lepas juga dari hasil pencarian di internet. Dari segi keluasan tempat ini, ianya tidak lah sebesar mana, hanya merangkumi 1 pusingan. Walaubagiamana pun, cukup puas untuk lawatan 1 hari. Universal Studios Singapura memiliki luas 20 hektar.

Taman tema ini terdiri dari tujuh zon tarikan yang masing-masing mewakili tema filem-filem dari layar perak. Selain Shrek dan Madagascar, juga terdapat tema Jurassic Park dan Walk of Fame. Masih adalah bebrapa pemainan yang masih dalam pembinaan. Dari segi makanan, terdapat beberapa gerai yang menjual makanan halal.

Apa yang kita dapat simpulkan nak cakap juga, tak sabar nak jejakkan kaki di Universal Studio, Singapore.

Balik dari sana nanti kita posting entri khusus tentang cuti-cuti kita di Universal Studio. Boleh?

No comments:

Post a Comment