Nuffnang

Monday, August 8, 2011

JUADAH BERBUKA



Bila nak berbuka puasa macam2 yang kita pikirkan makanan yang hendak dimakan. Pikir menu yang hendak dimasak, pikir nak ke bazar dan ada yang terlebih rajin siap search resepi untuk masakan berbuka puasa nanti.

Ikut cara kita kalau rajin masak sampai macam2 jenis menu masakan tapi kalau sebaliknya hulur duit makanan sedia depan mata...hehehe. Setakat mulut 2 orang tak payah nak pening2 kata incik asben kita. Mudahkan?





Antara makanan yang sudah kita beli minggu ini tapi tak sempat nak upload. Makanan paling menjadi paberet kita mestilah laksa Penang yang menjadi pojaan hatiku. Ishhh! Sedapnya.

Ayam panggang bazar Taman Universiti yang tak pernah kami lupai. Sentiasa menjadi kegemaran incik asbenku untuk membeli ayam panggang kegemarannya. Cukup menyelerakan tambah sosnya memang tip top! Ish, ishhhhh....meleleh air liur ko :)






Murtabak dan roti John memang menjadi hidangan kegemaran anak bujang kita. Kalau boleh tetiap hari makanan tu ada di depan dia ketika berbuka puasa. Sedap sangat ke dik?

Muaklah...huhuhu. Sesekali bolehlah tekak kita layan makanan camtu. Biarlah dia dah suka, nak buat macammanakan tapi berpada2 sebab berkalori tinggi.


No comments:

Post a Comment