Nuffnang

Thursday, August 4, 2011

OH! TULANG

Ini kisah benar yang baru berlaku minggu lepas, seperti yang di janjikan kenalan incik asben ingin membelanja kami makan malam sekeluarga sebelum puasa. Kami datang dalam 4 keluarga dan berkumpul di Zaff De Cafe.

Bila dah berkumpul adalah dalam 15 orang camtu. Menu kita serahkan pada tuan empunya badan yang nak belanja. Seingat kita menunya nasi putih, siakap stim lemon, kerabu mangga, kailan goreng ikan masin, telur goreng dadar, sup sayur, timun + sambal belacan dan minuman. Kesemuanya 4 set.


Sumber Google


Kita duduk makan semeja dengan wife kenalan incik asben. Kita memang suka siakap tak kisahlah di masak macammana sekali pun sebab isinya cukup lembut. Tengah2 makan tiba2 kita terasa tulang dah sampai tekak. Ingatkan kecil, buat telan je segala makanan tapi still ada juga.

Di biarkan semakin rasa meyekat dekat tekak ini. Huh! Tak boleh jadi. Bangun terus pergi sinki. Hurmm! Sampai sinki macam tak best pulak, terus pergi toilet. Nasib depan toilet ada sinki yang bercermin.

Kita terus buat operasi mengorek tekak...hahaha. Jolok punya jolok sampai nak termuntah dibuatnya. Hah! Ko, akhirnya terkeluar juga tulang yang menyengkang tekak kita. Panjang macam tak percaya, macam mana boleh masuk tekak ni? lalalala

Taubat mak! Nak teruskan makan, walaupun mata sakit pandangan tengok hidangan lauk pauk banyak lagi yang lebih. Geram je tengok siakap stim depan mata...huhuhu


No comments:

Post a Comment