Nuffnang

Saturday, September 3, 2011

MENIKMATI KEINDAHAN KAMPUNG HALAMAN



Dengan rasa bangganya, harap tak ada orang yang kembang kuncup hidungnya bila memuji kampung halaman yang indah permai dan aman damai. Memang best, tambah2 bagi yang minat dengan fotografi memang cun view dekat sini. Yeayyy! Korang tengok ya :)





Sekurang2nya walaupun kita bukan anak jati sini, makanya sudah jadi menantu orang sini harus tumpang berbangga. 22 tahun mengenali kampung halaman ini, bukan satu sejarah yang terlalu singkat.

Puas kita meronda naik motor dengan incik asben. Kalau pergi sendiri mati hidup semula tak berani dekat sini ramai 'mayat hidup', bukan kita kata incik asben yang bagi tau. Ishhh2 bahaya tuh.




Pergi meronda atas pelawaan incik asben dan bertemankan kamera Nikon buat kita berasa puas untuk bercerita dalam blog ini...huhuhu

Walaupun lembu2 itew tak cukup zat tapi puas kita cari posisi supaya dia dapat posing untuk dimuatkan dalam blog ini. Encem dah ko lembu...moooooooooooooooookkk...hehehe. Sukanya!





Air sungai yang berwarna hitam pekat mengalir deras untuk kegunaan orang kampung zaman dahulu masih kekal seperti dahulu. Cantik tak?





Sempat kita posing sebagai kenangan yang berlatar belakangkan sungai kampung ini, Parit Hj Anuar. Bangga2 kampung ini dah dimuatkan dalam internet...huhuhu

Nasib petang ini kita tak nampak kelibat monyet yang selalunya ada, malu kot nak ajak bergambar...hehehe



Ermm! Sebagai kenangan kita posing dengan incik asben di kampung halamannya. Secara peribadi kampung ini belum banyak berubah dengan arus pembangunan. Masih kekal dengan ciri2 suasana kampung.

Banyak lagi yang kita nak update, tunggu ya!


No comments:

Post a Comment