Nuffnang

Thursday, October 6, 2011

APA LAGU KENANGAN @ MINAT KORANG?


Nih akak nak tanya sikit, tak banyak mana pun...:)

Korang mesti ada lagu kenangan kan? Tak ada kenangan pun sekurang2nya lagu yang korang suka dengar. Lagu yang akan mengingatkan kembali kenangan2 lama bersama insan2 tertentu, tak kira la sapa balak ke, ranting kayu ke, daun kering ke, awek ke, nenek ke, atok ke, musuh ke, jiran ke, cetiharam ke, ahlong ke, teman tapi mesra ke, ke...ker...keeeraaaa ke...hahaha. Paling penting lagu2 tu akan mengingatkan kita pada orang2 itu dan whatever lah ya.

Kita ni kalau nak dikirakan memang banyak lagu yang kita suka tapi lagu yang kat bawah ni salah satu lagu paling kita minat. Lirik lagu ni adalah sangat2 indah dan lebih kepada unsur2 Islam. Bagi kita baik untuk muhasabah diri. Ceh! Ayat macam ustazahlah kita nih...hahaha

Nyanyian : Afghan
Lagu : Pada Mu Ku Bersujud

Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya namaMu ya Allah

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa

Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa

Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa

Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud
Padamu

2 comments: