Nuffnang

Friday, October 14, 2011

IMPIAN KE HOLLAND


Seronokkan kalau satu hari nanti kita semua dapat ke Holland. Tiada yang mustahil dalam hidup setiap insan di mukabumi nih, kalau semuanya itu atas izinNya dan punya sedikit rezeki. Insyallah.



Kita nih orangnya suka membaca, surfying internet dan pelbagai lagilah dan juga suka duduk berangan.

Kadang2 tuh bila dah merujuk dari mana2 sumber kita pejamkan mata imiginasi sesuatu tempat yang kita impikan, kita bayangkan kita tengah berada di tempat tuh...hehehe.



Berangan kita bukan suka2 tapi kita punya impian seperti orang lain serta diikuti dengan kemampuan. Tu yang penting, hokeh!



Tahu tak kenapa kita punya impian nak sangat ke Holland satu hari nanti? Nape, nape dan kenapa?

Dari sudut hati kecil kita, kita sukakan keindahan semulajadinya kurniaan Allah. Hishhh! Indahnya kalau kita semua boleh sampai sana satu hari nanti.



Kita impikan berada di sebuah perkampungan yang sudah berkurun lamanya, dihadapan mata kita ada terusan, kincir angin dan dipenuhi rumah2 kayu seperti yang kamu semua lihat dalam entri kita kali ini.

Teringin tak nak macam yang kita impikan? :)




Damai je kita bayangkan kat situ, disekeliling rumah penuh dengan kehijauan rumput dan terusan2 air selain ada binatang ternakan seperti biri-biri.

Alahai! Seronoknya kalau dapat mendengar suara2 kambing tuh mengembek, embek! embek!...hihihi




Mesti cuacanya sejuk tambah penduduk disitu mereka suka rumah kayunya dicat warna hijau. Mungkin itu tradisi omputih sana agaknya. Kalau di Malaysia dah kena cop keluarga parti tettttttt...hehehe. Berlainan di sana.

Selain rumah mereka diperbuat dari kayu, pagar rumah juga menggunakan kayu. Memang mengekalkan alam semulajadi sungguh!



Kita bayangkan penduduk tempatan di kawasan sana, si perempuannya mesti mengenakan pakaian tradisional. Macam kat susu cap junjung tuh. Aisehh! Mesti ayu2 gitew...hihihi

Apa boleh buat kita layan picture2 dulu ya. Tanamkan dalam diri satu hari nanti mesti kita semua akan sampai kesana, hanya masa, kewangan dan atas izinNya. Insyallah.


6 comments:

  1. ct kamaliah : Tkasih...jmpt datang lg ya...nnt sya kerumah awk...hihihi

    ReplyDelete
  2. x per ct...berangan dulu..layan2 pic dulu...hehee...insyaallah ade rezeki tu nti...anak kita dh smpi sana dh ct...biase lh winter break 2 minggu dorang jalan2...dh dekat europe gitu lh gamak nyer..rezeki dorang ct...ok yea..seronok la baca bila ct menaip

    ReplyDelete
  3. suka suka : ala layan pic je..hi3

    ReplyDelete
  4. leelas_sulaiman : Tq Leela, bestnay... ;)

    ReplyDelete