Nuffnang

Thursday, November 24, 2011

CAMBRIDGE : CAHAYA KASIH

Sewaktu di Cambridge, London

Alhamdulilah dah ke penghujung November, kalau nak di imbas kembali banyak perkara yang berlaku tahun lepas berlaku dalam hidup kita, Allah maha mengetahui segalaNya.Kita sentiasa diberi petunjuk. Syukur!

Sejak kebelakangan ini kita agak sukar untuk tidur, boleh dikatakan setiap malam pasti terjaga dan tiap kali itulah tidak henti2 yang bermain difikiran.

Al Fatihah untuk mak yang meninggalkan kita 5 tahun yang lalu dan 1st baby yang tak sempat melihat dunia (keguguran). Moga Allah temukan kami 'disana'. Alhamdulilah dalam usia 45 tahun tengoklah, betapa Allah sangat sayang kepada kita. Syukur! Mungkin ada seribu kebaikan yang kita tak nampak disana.


Di Cambridge tengah Autumn

Syukur Alhamdulilah kita masih ada ibubapa, ahli keluarga dan sahabat handai disekeliling kalau nak dibandingkan dengan mereka2 diluar sana cuma ada diri sendiri. Tiada apa yang mampu kita ucapkan padanya selain.


Di hadapan University Cambridge

MasyaAllah, Allah sangat sayangkan diri ini, Dia ambil sedikit nikmat kasih sayangku, dan digantikannya dengan perkara2 serta rezeki yang lebih baik. Harapan kita moga syurga ganjaran buat orang2 yang kuat seperti aku. Sabar dan yakin dengan janji Allah.


Dalam perjalanan ke University Cambridge

Marilah sama-sama kita berdoa agar diberikan ketabahan dan kesabaran sepanjang masa dalam mengharungi hidup yang sementara ini. Semoga Allah berikan kebahagiaan dunia dan akhirat untuk kita dan umatNya. Amin


No comments:

Post a Comment