Nuffnang

Saturday, November 19, 2011

KING'S COLLEGE LONDON


Salam Uols. Wasappp2! Jangan silau eh disebabkan pantulan cahaya dari pic nun dibawah tuh. Syyy! Tengok! Kita pun senyum lebar sampai nampak gigi rabbitku yang 2 batang tuh...muahaha.

Saje2 nak bergurau malam2 nih, serius manjang pun tak boleh jugak. Stress mak!
Oklah sambung cer...citer :) Layan je lah korang dengan kita nih yang tengah merapu. Sambil cari idea sebenonya nak siapkan presentation. Boss dah bagi date line before 30 November 2011...hi3



Panjang pulak kita punya mukadimah kat atas tuh. Macam tak sedap pulak sebut mukadimah, introlah ya. Bagak tul cakap omputih pulok, mentang2 baru balik dari Londang...hahaha.

Masa nih kita ada lawatan di The Maughan Library@King's College London. Buat lawatan berpandu, jangan salah paham ya bukan buat peluru berpandu...hahaha. Kita suka kat kolej nih, cantik rekabentuk bangunannya walaupun sudah puluhan tahun. Layanan dari stafnya yang cukup tinggi budi bahasanya. Terbekesan dihati!



Kat kolej nih banyak kita bagi dia soalan, walaupun soalan yang kita bagi dah tahu jawapannya...hahaha. Sajer2 nak eksen cakap omputih dan keduanya energy lom nak weak lagi...hi3.

Cian mat Saleh tu kena main2kan dengan kita. Tak naklah kita nih di anggap oleh mereka macam orang tak berilmu. Tahu pun buat2 macam tak tahu...kuikuikui. Sampai kering air liur dia menjawab soalan2 dari kita semua. Pergghh! Hebat orang Malaysia...hahaha.




Terlalu teruja dengan library sana, kalau nak compare dengan library kat Malaysia memang dia lebih hebat dari segi koleksi bahannya yang sangat banyak, infrastruktur bangunan dan kecekapan berkerja. Bagai langit dengan bumi tapi semuanya boleh berlaku kalau ada usaha yang baik.

Kita cukup kagum dan rasa malu pada diri sendiri. Paling teruja melihat koleksi buku2 Melayu yang sangat disanjung siap di letakkan atas bantal. Kagum mak! Entah kita kat Malaysia ada tak buku2 tersebut. Harap2 adalah ya :)

4 comments:

  1. ala...syoknye gi..teringin nye nak gi...huhuuu

    ReplyDelete
  2. seronoknya CT, jeles aiiii tawwwww...rasa mcm nak pergi gak ni....

    ReplyDelete
  3. Aleeya : Mmg best...sambil berenang makan epal...hehehe

    ReplyDelete
  4. Yatie : Mmg best...dulu Yatie penah kat sana tp daerah lainkan...

    ReplyDelete