Nuffnang

Friday, December 30, 2011

JEJALAN @ PARIS

Sewaktu kita sampai di Paris cuiaca hujan so tiada halangan untuk memulakan perjalanan. Hujan di sana taklah beriya2 macam di negara kita Malaysia. Mudah di sana, pengangkutan awam lebih banyak menggunakan train Metro. Sediakan duitnya saje..hehehe

Lokasi pertama untuk ke Sacre Coeur, walaupun cuaca tak berapa mengizinkan, pulak tu dengan kekangan masa, tetap diteruskan. Tak pergi rugi lorr. Huh! Cukup teruja satu keindahan yang tak pernah kita jumpa di negara sendiri. Subhanallah cantiknya!


Sememangnya, Paris nih definitely a must visit place untuk sesape yang berkunjung ke Europe , boley tak, nak bagi ayat camtu? Architecture of buildingnya agak magnificent dan superb compared to UK. Grrrr...marah orang UK...hehehe

Definitely kita akan datang lagi ke sini, harap2nya ade rezeki lebih nanti. Lagi best kalau dapat datang bersama family. Hurm..lagi best kalau berdua..lalala.


Oh ya, nak turunkan pengalaman kita sewaktu di sana. Paris ada metro bawah tanah, kita sugest naik bas bertingkat because kalau naik Metro tak dapat tengok view sepanjang jalan yang cantik, sini banyak building yang cantik-cantik.



Macam kita lawatan kami ni agak singkat, kami kena jimat masa. Yelah kita kesana makan epal sambil menyelamkan...hahaha. Bukan bercuti untuk jalan2, tapi tujuan akademik. Bolehlah juga enjoy view sepanjang perjalanan.



Seterusnya, kami menuju ke Eiffel Tower dan lain2 tempat, akan dikongsikan pada entri yang lain. Kalu letak kat sini jugak, berjela lah entri ni. Nanti saya buat entri lain untuk cuci mata di Eiffel Tower. Sabo eh! :)

No comments:

Post a Comment