Nuffnang

Tuesday, January 3, 2012

PARIS : EIFIL TOWER



Seperti yang kita janjikan untuk posting entri semasa di Eifil Tower. Walaupun sekejap di Eifil Tower tapi rasa bersyukur sesangat kerana impian kita jadi kenyataan. Alhamdulilah!

Mula terpandang dari jauh Eifil Tower nih rasa teruja sesangat, berdebar2 pun ada. Perasaan kita seolah2 seperti semasa di kota Mekah ingin melihat kaabah. Allahuakhbar, macam tu rupanya....hahaha. Wow! look at the Eifil Tower. Fuyooo...keluar jakuneseku...wakaka



Sekurang2nya boleh juga kita melihat kota cinta yang orang dok kecoh sebut2 padahal taklah sebesar mana pun, tapi memang banyklah tempat untuk di lawati.

Kita nih memang suka berjalan2, tengok tempat orang dan menghayati keindahan alam. Lepas tuh kita suka capture saat indah moment yang kita dapat. Subhanallah. Kita tahu tak semua orang boleh menafsir setiap gambar2 yang serupa bila di konsi dilaman sosial kerana mood dan perasaan setiap orang berbeza.



Kita terpegun melihat keindahan bangunan Eifil Tower yang diperbuat dari gabungan besi2 yang dicantumkan. Hebat arkitek yang merealisasikan bangunan menara nih. Kita tengok ramai orang beratur untuk membeli tiket untuk naik keatas menara. Huh! gayat mak...hahaha. Syyyy! diam2 eh...huhuhu

Apa yang kita pandang disekitar Eifil Tower semuanya cantik, bangunan, bunga2 dan orang2nya jangan citelah....hehehe



Perjalanan diteruskan lagi, memang tak bosan langsung melihat keindahan persekitaran di situ. Di kota Paris nih memang ramai tourist daripelbagai negara so dah macam ayam itik dibuatnya...hahaha

Tips untuk ke Paris, kalau pandai cakap France lagi bagus tapi kalau macam tak berapa nak terkeluar baik korang cakap melayu ke, jawa ke, bugis ke, aaaaaarrr speaking kelate pun boleh...hahaha. Hampeh tul! Tak payah speaking london bagai, mat/minah salih kat sini eksen lebih....hahaha.


2 comments:

  1. bestnyerrrr dpt gi sana akak..
    blerla time sy plak ni.. =p

    ReplyDelete
  2. ♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ : Alhamdulilah rezeki dik...doa2lah supaya dpt gi sana...niat yg baik insyallah Allah perkenankan :)

    ReplyDelete