Nuffnang

Monday, February 20, 2012

TURI BEACH RESORT, BATAM




Cuba teka, agak2 kat mana nih? Geram sesangat hati nih. Rasa nak kesini je, bukan jauh sangat mana pun. Tapi cuti2 kita dah padat untuk tahun 2012. Dah macam keja plak...hihihi.

Itu pun dah ada yang kita booking untuk tahun 2013. Adik kita yang tinggal nun jauh di mata dah racun. Kita dah booking tiket fligt. Lokasinya rahsia nanti nak fly baru cite dalam blog...:)






Inilah Batam terkenal dengan aneka gadget yang murah. Batam dekat dengan Singapura yang merupakan pelabuhan antarabangsa. Makanya banyak terdapat barang-barang elektronik dari Singapura ke Batam dan dijual murah. Tak pastilah kita kesana tahun lepas biasa je...:)





Last year kita menginap di hotel yang terletak betul2 di tengah kota, kali ini kalau kesana lagi kita nak menginap di sini, Turi Beach Resort. Cantik macam Hawaii pulak. Pejam mata kejap. Cak! Wooo dah kat Hawaii...hehehe. Berangan jap...hahaha





Memang cantiklah view menginap di sini so memang tak rugi. Kita tengok nak booking pun full booked manjang. Perghhh! Susah tul nak masuk. Untung tau kalau kita orang Malaysia bercuti kat sini.

Berani cakap camni sebab dah rasa pengalaman kesana. Duit riban2, perghhh kayoo tapi masih untung banyaklah. Hotel pun 4-5 star. Betul nih kita cakap, perbelajaan yang cukup menjimatkan...:)






Kalau ada sesiapa sedang mencari pantai sisi menginap di Batam, kita suggest ini adalah salah satu pilihan yang sangat baik. Kebanyakan staf hotel di sini bercakap inggeris so tiada masalah. Kita suka rumah atap kayu tu. Bestnya!


No comments:

Post a Comment