Nuffnang

Sunday, March 11, 2012

AKU @ MADAME TUSSAUD'S, LONDON



Helooo! Heloooo! Bertemu kembali dengan entri kali nih. Episod padan dengan muka sendiri sewaktu di London...kikiki. Hamik ko Jah! wakaka. Acctually, sebelum ke London, kita rajin buat searching tempat2 menarik untuk dilawati di London. Wah! excited gitew..kehkehkeh. Senang cakap jakun tahap kentang...hihihi





Salah satu yang nak sangat kita pegi tuh, tuh...tuhhh, Madame Tussauds. Masa dok verangan kat Malaysia nak masuk Madame Tussauds sebabnya ada banyak patung2 lilin selebriti dan artis2 hollywood, bollywood, pemain2 sukan, perdana menteri dan raja-raja, lebih kurang camtu lar.


Alahai kita pun nak rasa jugakkan macam kawan2 blogger yang dah bergambo sakan dan berpolok2 dengan retis tuh. Ceh!






Hengat nak bergambo dengan Mr. Obama, James Bond, Victoria, David Becham dan ramai lagilah. Sampai penat otak kita verangan...kikiki





Kita berpecah group masa tuh, kami b3 nak ke Madame Tussauds yang lain ada xtbt lain. Kita terus ke bangunan Madame Tussauds dengan menaiki tube dan sepasang kaki untuk berjalan..kahkahkah. Dari jauh kita dah nampak bangunan berbumbung bulat warna hijau. Wah! nampak bumbung pun dah excited ko...kihkihkih





Biasalah kenalan2 kita yang balik London suka cite pasal Madame Tussauds. Mana idoknya Jah hater sampai teruja! kihkihkih. Apa yang kita tahu, Madame Tussaud's wax muzium merupakan tempat tumpuan para pelancong sekiranya pergi ke London rasanya tak lengkap kalau tidak menjengah ke muzium nih. Muzium ini betul2 terletak di Central London. Mudah je nak cari, nampak bolat2 itulah Madame Tussauds.





Sampai depan sempat meninjau2 tahap jakunese...kikiki. Owhh! Itu macam kah? Sebelum masuk kena beli tiket. Tiket pun banyak laluan. Ada laluan VIP, laluan orang biasa dan laluan blablabla. Pengunjung memang ramai giler tahap kentang...kikiki. Buatlah molot2 manis dengan pak guard kekununnya bior dia bagi bebaris depan. Hampeh tul!


Aduyaiii! Bila nak beratur kita tengok panjangnya lebihkurang 1km. Mintak hamfunlah, bila masa kita b3 nih nak masuk dalam. Perghhh! Mahu subuh esoknya dapat masuk...hihihi. Bayaran masuk dikenakan sebanyak 25 pound seorang.


Akhirnya kita b3 buat keputusan tak jadi nak masuk, adalah dapat bergambar dekat luar bangunan je. Sket rasa terkilan, sket je...kikiki. Apapun bukan rezeki kami b3 di situ. Insyallah adalah nanti Madame Tussauds negara mana yang menjadi rezeki kami. Insyallah...:)



No comments:

Post a Comment