Nuffnang

Tuesday, March 13, 2012

HIJAU-HIJAU

Sabtu, 11 Mac 2012 @ Rumahku Syurgaku







Uitsss! Sesi tak ada koje cari kojer. Boleh gitew! Ini bukan tak ada koje ya Jah, kita punya hobi yang tak abis2 nak menghijaukan rumah dan pejabat. Mungkin pelik bagi sesetengah orang, apa aku kesah...kikiki


Janji hati mak happy, jangan ada orang nak nyibuk2 dengan kehidupan mak hokeh!







Sekadar pandangan kita sendiri. Rumah akan nampak berseri bila adanya pokok2 hijau di satu sudut, atas meja atau kabinet. Kita tak suka pokok2 plastik, kita suka pokok yang original ada di atas meja pejabat dan dalam rumah. Cantik gitew!


Bagi kita bila kita dekat dengan benda2 hidup seolah2 kami ada chemistry. Dia boleh berbakti pada kita dan kita juga sebaliknya.





Biar pun dianggap pelik, perbuatan mengelap daun2 pokok dan sebagainya ini merupakan rutin kita sebagaimana kita menjaga diri sendiri. Kita merasakan seolah2 pokok2 ini juga perlukan belaian seperti manusia biasa. Perlukan kasih sayang, perhatian dan sewajarnya.


Kita percaya pkokok sentiasa berzikir mendoakan kesejahteraan kita semua so tak rugi kalau kita mampu mendekati tumbuhan2 yang kita rasakan sesuai diletak berhampiran dengan kehidupan kita hari2.


2 comments: