Nuffnang

Sunday, March 18, 2012

RUMAH TERBALIK

Ahad, 11 Mac 2012 @ Rumahku Syurgaku


Jangan terbalikkan lappy, pc, hp dan sebagainya, jangan pening2 kepala...kekeke








First time berita kewujudan 'Rumah Terbalik' nih memang saya teruja tahap gaban. bila melihat di TV3 minggu baru kejap tadi. Yelah, selama hih asyik tengok kisah menarik rumah terbalik kat luar negara je. Ni dah ada kat Malaysia, teruja kan? bila dapat pergi agaknya :)


Wah! kelassss ko Jah dekat Tamparuli, Sabah gitew. Bagus tuh, boleh pegi kalau dah sampai KK nanti. Kena masuk dalam list...kekeke. Dari KK ke rumah terbalik 40 minit.







Tapi dah inform tak boleh bawak kamera masuk dalam rumah tu. Kalau didapati amik gambar setiap keping gambar akan didenda RM100. Makanya, kita terpaksa merakam setiap benda yang kita dalam memori sendiri...hihihi


Sebelum masuk tetamu akan diberi penghormatan untuk memukul gong 'Selamat Datang' selepas tuh sebelum masuk ke dalam rumah, kene ketuk pintu sambil bagi salam atau say hello, ikut lah kebiasaan masyarakat kita macamana kalau masuk rumah orang.





Dipahamkan tiket untuk masuk RM18.00 bagi yang tiada MyCard, dewasa RM10 dan kanak2 RM5. Harga pun berpatutankan.


Rupanya masuk kene ikut turn. Tak bleh masuk sekali gus. Sekali masuk dalam 5-6 orang camtu la. Pastu ada pekerja yang akan guide kita. Bagus2, boleh kita soalan dia banyak2...hihihi


Setiap kumpulan pengunjung yang masuk ke dalam rumah ni akan diberi penerangan mengenai Rumah Terbalik ni termasuklah sejarah mengapa tertubuhnya rumah ni.



2 comments: