Nuffnang

Saturday, March 3, 2012

THANK YOU ALLAH


Waktu terus berjalan tanpa henti. Hari-hari berlalu dengan cepat. Tak terasa, 2 bulan telah pun berlalu tahun 2012. Huh! kejapnya. Dekat Malaysia nih musim panas dan hujan datang silih berganti, sama halnya dengan orang-orang yang kita kenal yang juga datang bergantian. Kawan2 ada yang datang dan pergi termasuk di sekeliling tempat kita bertugas dengan student yang silih berganti.


Selama menetap di Scotland...hahaha. Ehhh! Skudai lorrr. Ada hari-hari tertentu yang membuat saya merasa senang, ada hari-hari yang membuat saya gelisah, sedih dan ada pula yang membuat perasaan kita bercampur aduk seperti Lai Chi Kang. Kalau Lai Chi Kang boleh dimakan, sedapnya berisi buah-buahan. Bagi yang terliur baca entri kita nih, pegi beli ya...hihihi





Terkadang kita merasa sunyi padahal ketika itu cuaca mendung dan hujan turun. Mungkin terasa sesangat pejabat yang kian sunyi sepi. Apa bezanya sunyi hari isnin hingga jumaat nak dibandingkan sabtu dan ahad, kalau dirumah lagilah sunyi sepi.


Alhamdulillah sampai saat ini masih diberi kesempatan oleh-Nya untuk terus bernafas. Hari-hari yang telah berlalu dan hingga hari ini, alhamdulillah kita masih ada teman-teman, saling bercerita dan bersenda gurau, sambil menikmati keindahan alam.

Kadang-kadang dalam kesibukan sehari-hari seringkali membuat saya terlupa bahwa ditengah kesulitan yang saya hadapi, ditengah padatnya jadual kegiatan yang harus dilaksanakan, ada banyak hal yang sesungguhnya patut untuk disyukuri.


Alhamdulillah, thank you Allah.


No comments:

Post a Comment