Nuffnang

Thursday, April 5, 2012

TAMAN IKLIM SEDERHANA 4 MUSIM


Eloooo everybody :)


Pertengahan bulan ini kita nak ke Shah Alam dengan incik asben untuk mengambil anak dara kita yang sudah pun tamat  pengajian. Terasa kejapnya masa berlalu.




Insyallah, kita dah rancang bila ke Shah Alam nak singgah di Taman Botani Negara Shah Alam. Kita nak masuk taman sederhana iklim 4 musim, taman haiwan, taman hiasan, taman kaktus, taman herba dan pelbagai lagi.

Kalau jalan2 atau cuti2 nih kita yang suka sesangat, incik asben memang setuju pandangan kita. Dia follow kita jek :)






Banyak tempat yang boleh kita jelajah dalam Taman Botani tuh. Seronok nak memanjat menara. Nih kira menara tinjau. Banyak tempat yang boleh ditengok dari atas, dapat tengok kawasan sekeliling. Mesti cantikkan?

 


Paling best nak masuk Taman iklim Sederhana 4 musim. Yoooo! Kalau tengok schedule sekarang tengah musim spring & autumn. Ceh! macam kat obersea pulak...hahaha


Okey, untuk masuk Taman Iklim Sederhana 4 Musim. Dekat jer dengan menara tinjau tuh. Nak masuk pun kena bayar, RM3 jugak. Murahkan...:)






Bestnya kat sini ada trek untuk yang nak jalan kaki dalam tempat nie. Disebabkan banyak pokok, jadi nyer cuaca yang panas terik tuh, takde lah terasa sangat. Dan bila banyak pokok nie, terasa sejuk je. 


Siapa nak itut kita? Angkat kaki....meoww




4 comments:

  1. Best tu kak jln2 kt situ.. Dh x pegi..sob sob..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama Hanim : Owh..iya ke? nnt akk try kesana..mcm best je..hi3

      Delete
  2. lama dah kita tak turun Shah Alam kak. Ade plan gak tau g sana. Tapi tunggu tunggakan masuk. Hehehe. Plan bulan 6 sambut ulang tahun perkahwinan ke 5 laa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farra :

      Takpe dik, jalankan sepanjang masa, sepanjang idup...ekekeke. Pesanan dari hakakkkkkk...hehehee

      Delete