Nuffnang

Friday, June 8, 2012

Muar River Cruise

Bila agaknya ada kesempatan balik rumah bapa mentua kita di Muar, actually tak jauh mana pun. Hari selasa lepas incik asben dan anak lelaki kita balik Muar sebab amik buah durian.

Banyak tuh, puas jugalah kita melantak sampaikan boleh bahagi2 adik yang tinggal berhampiran nih. Lebihnya untuk adik ipar yang datang so rezeki untuk dia bawa balik ke Kluang. Kita adalah tinggal sikit simpan dalam fridge.



River Cruise @ Paris



@ River Cruise, London


@ River Cruise, London



Kita tak balik sebab esoknya nak pergi interview, alahai kunun2nya buat persediaan. Berbalik pasal Muar, sebenarnya daerah Muar banyak tempat untuk dilawati. 

Selain Parit Jawa yang terkenal dengan asam pedasnya, hot spring, gunung ledang, Tg. Emas dan yang kita nak sangat rasa menaiki Muar River Cruise dengan menyusuri sungai Muar. Motifnya macam menyusuri Sg. Thames...hahaha. Suka hati je kita nih nak menaip...huhuhu. Marah kang orang Muo...kuikuikui

Menariknya naik river cruise kita boleh menyusuri sungai Muar lebihkurang 40 minit, beroperasi hari selasa hingga ahad dengan bayaran RM10 dewasa manakala kanak-kanak RM5. Mampulah takat kita yang gaji takat kejra cleaner nih...hahaha




Kita semua boleh melihat keindahan Sg Muar ke Sabak Aur dan berpatah balik ke Sg. Muar. Antara pemandangan menarik  yang boleh dilihat seperti Masjid Jamek Sultan Ibrahim, dataran Tg Emas dan banyak lagi. 




Bagi yang teringin bolehlah datang ke Taman Tg Emas, banyak pemandangan menarik boleh dilihat disana. Insyallah kalau ada kesempatan kita pun nak kesana. Macam best je tp kita rindu nak bermain2 dengan kumpulan monyet yang sudah jinak di Tg. Emas.





4 comments:

  1. Kecik2 dulu menetap di Gemas... selalu jugak arwah abah bawak jalan2 ke Muar... tapi banyak kenangan yg dah lupa :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macih Eynda masuk sini..Muar daerah yg masih terpelihara dgn pembangunan...

      Delete
  2. ai org johor pun tak abis pusing muor nie heheheheh..ish cam best jek...sg pun still cntik lagi ;)

    ReplyDelete
  3. sidee : alahai bukan cakap Mua je...Johor Bahru pun ak abis lagi nak round...hahaha. Mcih masuk sini :)

    ReplyDelete