Nuffnang

Friday, June 29, 2012

Sesi Mari Makan Kacang Pol

Hari nih kita dah mula cuti. Kenapa? Bersiap2 untuk bertolak ke Terengganu atas tujuan urusan peribadi dan sambil2 tuh cuti2 seisi keluarga.  Ceh! Kununnya dapat tenangkan fikiran, rehat2kan badan di samping dapat juga gi jenguk adik kita, Ita seisi keluarga di sana. 

Sekarang fikiran dah lapang hati pun dah berbunga ceria je. Bila tengok barang2 dah packing dan rumah terurus kemas dan rapi. Kita kalau nak jalan pastikan rumah bersih dan kemas.


Mungkin entri ini publish kita dah berada di Terengganu. Layanzz ya blogku ini...huhuhu







Hari ni kita nak sharekan satu  makanan yang boleh dikatakan cukup popular juga di Johor Bahru. Sebenarnya kita dah banyak kali  makan setelah bertahun-tahun bermaustautin di JB ni. Incik asben pernah makan dan dia kata  Kacang Pool Pak Haji ni sedap! 

Kali terakhir makan sewaktu kita ada pertandingan Lawn Ball di Komplek Sukan, Larkin bulan lepas ketika itu dengan kawan2. Bila agaknya ada kesempatan lagi nak kesana...huahuahua








Kedai Pak Haji ni terletak di No 3, Medan Selera Larkin Bomba, Susur 5, Jalan Tun Abdul Razak, JB. Kalau terasa nak pekena kacang Pol ni singgah-singgah lah di kedai beliau. 

Resepi ni adalah hasil ilham dari Pak Haji sendiri. Kalau nak menikmati juadah ringan sebegini tidak boleh lah nak kelang - kabut, kena tenang, barulah boleh menikmati keenakan roti bakar yang lembut dengan kuah kacang pol yang lazat.






Kacang pol ni di hidangkan satu set lengkap dengan roti bakar yang lembut, telur mata lembu dan kuah kacang pol. Kalau makan kat kedai Pak Haji, roti tu juga adalah hasil air tangan Pak Haji sendiri. 

Cara memakannya pula kenalah cicahkan roti dengan telur mata lembu dan kuah kacang pool yang di perahkan sedikit limau nipis untuk menambahkan lagi selera masakan tu. 

Sedap bukan? Hah! Apa lagi pegilah Larkin cari kat situ sure boleh dapat.


No comments:

Post a Comment