Nuffnang

Thursday, July 19, 2012

Burger Bakar

Alhamdulilah bersua kembali dalam entri kali ini. 

Tadi pagi dalam kereta, anak dara kita ada bual pasal burger bakar. Hah! Kita cepat2 menyampuk, Johor Bahru kat mana? Cik Som kepoci naik tahu jugak....hikhikhik. Kita nih suka mencuba makanan yang baru. 

 Memandangkan kebelakangan ini, scene burger bakar makin meletup-letup di sekitar Kuala Lumpur dan tempiasnya sudah mula sampai di sekitar Johor Bahru. Tak caya cuba pergi Restoran Bumbu Kampung.


Restoran Bumbu Kampung
Jalan Impian Emas 3
Taman Impian Emas
Johor Bahru
 Contact. No : 0137252329 or 0196115027






Biar pun 1st time mengenalpasti  burger bakar yang terdapat di Johor Bahru nih, malam nih berkesempatan untuk singgah di gerai burger bakar di Taman Impian Emas.

Lokasi gerai ini  mudah dicari kerana ia berada corner lot Jalan Impian Emas 3/1 dan ada bunting yang mudah dilihat. Pejam mata  pun boleh cari...hikhikhik





Ini pertama kali kita merasa burger bakar walaupun dah beberapa kali turun naik Kuala Lumpur dan tiada lagi kesempatan untuk membelinya yang orang dok sebut2 tuh.

Daging burger ini adalah homemade, maka saiznya agak besar, tebal dan berdaging berbanding burger konvensional. Ia dibakar menggunakan pemanggang berkuasa arang sebagai bahan api. Presentationnya agak menarik. Ia menggunakan lettuce berbanding kobis, satu ciri burger barat yang dikekalkan. 

Telan air liur ya kalau baca entriku ini, lebih2 lagi orang Holland tuh. Tenyom sorang dirilah ya...huahuahua






Mula gigit burger tu, perasaan wow mula terasa. Homemade beef patties ini penuh dengan perasaan. Cukup rempah, cukup rasa, cukup sedap. Daging yang dimasak tidak terlalu kering, jus-jus daging itu sangat terasa. Nyum! Nyum!






Dan kalau tak mahu beratur panjang, sila datang awal. Dengar kata, waktu malam jualan berganda dan kena beratur panjang, dinasihatkan untuk tidak datang pada hari Selasa kerana jalan dihadapan restoran ada pasar malam. Susah cari parking. Datang hari lain hokeh !


12 comments:

  1. salam CT..salam kenal dr LM. sebut psl burger bakar...masa org sibuk cerita duk kat qatar tu meronta2 nak balik malaysia sbb nak sgt rasa. tp sejak blk ni br sekali dpt cuba.mmg sedap kan?daging dia mmg aumm!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm LMh...alahai ciannya. Trn sini nnt leh banja makan...JB yg CT tahu ada 3 tmpt leh nak mkn...:)

      Delete
  2. Salam yesss mira dah pergi..memang sedap..harga nya boleh tahan laa...dlm blog mira pon ada wat entri pasal beger bakar nih..sedap kan rasa daging dia...heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macih MS masuk sini...aah mmg sedapkan...teruja nak snap sblm makan..hikhikhik

      Delete
  3. alamak...
    nampak sedap...
    terliur la pulak...
    nak kena cari ni...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dayahhi N..kena rasa...tgk pun dahkan terliurkan? :)

      Delete
  4. nampak sedap.nak cube ah! n N3 kat blog gak...hehehe

    ReplyDelete
  5. kak CT..belanje kiterr cepat hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaja : Boleh2..bila2 masa pun boleh, akk takut kamoo yg bz...hihihi

      Delete
  6. http://zariqueandhisway.blogspot.com

    ReplyDelete