Nuffnang

Friday, July 20, 2012

Comey-Comey

Alhamdulilah!

Betty untuk sekian kalinya bergelar mommy pada 23 Jun 2012 jam 2.30pg. Segalanya angkara Bron. Alahai, Bron jugak yang disalahkan. Memandangkan cik Som tak ada pengalaman langsung rasa panik tahap bendol pun ada...hikhikhik.






Subhanalah! Kebesaran Allah tidak ada siapa yang boleh menduga, kesian bila kita tahu Betty melahirkan baby sebanyak 8 ekor tanpa bantuan kita. Cuma sebelum masuk tido malam tu Betty ada mengiau 1-2 kali dengan kita tapi x sure dia nak banak atau sebaliknya. Maaf ya Betty.

Mungkin dia dah sakit, mintak bantuan kita tapi cik Som tak paham bahasa kucing, nak di macamanakan iya tak? Kesian banak sendiri Betty pagi tuh.






Bagusnya Betty nih macam dah ada lebih pengalaman walhal idok pun. Anak2nya dijaga cukup rapi. Tengok muka dan bulunya cukup bersih, camtulah dia menjaga dirinya.

Buat masa ini kita tak pasti lagi jantina masing2, lagi pun tak seperti mak2 bidan kucing. Lom expert lagi bab jantina nih...hihihi. Memandangkan Betty dan Bron  memang baka Persian so baby dia pun kiut miut. 






Hari nih comel2 kita tuh dah masuk 25 hari, geram macam nak picit2 je. Comey2 sangat...hukhukhuk. Buat kita seisi keluarga selalu khayal mengadap cage tak kiralah pagi, petang dan malam. Seronok tul!








Rasa happy sangat , yela Betty dah ada baby tak pernah tengok kucing lahir sampai 8 ekor. Harap biarlah anak2 dan mommy Betty dalam keadaan sihat sampai ke tua. Amin







Hopefully kucing2 nih hidup dan membesar dengan baik...bagi aku kucing2 ni membawa rezeki dan sebagai amal kita di dunia, ini salah satu cara nak dapat pahala.

Bukan susah pun nak cari pahala, bagi makan yang cukup, tempat perlindungan dan sebagainya. Kucing juga salah satu terapi untuk tidak membiarkan rumah kita dalam keadaan kosong.



4 comments:

  1. Salam, myra nak mintak jaga sekor boleh...rindu la rumah dah tak de kucing sejak sarjan kitaorg meninggal...kesian si hero kecik mira takde geng...tak sempat nak merasa main2 dgn kucing...sarjan kitaorg kucing jantan..parsi jgk...saje je tanya...klu tak boleh takper..:)

    ReplyDelete
  2. maaf ya Mama sYahMi...lom tergamak lagi nak bagi kat org lain..mcm anak sendirilah dik...

    ReplyDelete
  3. comelnye kucing akak..salam ziarah akak dr sue..

    salam ramadhan :)

    ReplyDelete
  4. sue-sama : Tima kasih datang sini...camnilah rupa kiten kita...hi3

    ReplyDelete