Nuffnang

Sunday, July 8, 2012

Kursus Fotografi

Memandangkan semalam 2 hari kita Kursus Fotografi, macam bestnya jek bunyinya. Tup! Tup! Hamik ko ada 7 assignment yang perlu disiapkan. Kalau dah ada assignment off coz ada presentation yangg pentinglah kekununnya. Arghhh! Menyebabkan kita stress semalaman...hahaha. Cane?



 

 


Macam bongok jek rasa kepala otak nih...huahuahua. Dahlah peserta yang datang majoritinya hok jathe manakala hok tinonya 2-3 kerat jek..huhuhuhu. 

Mati kutu, macam blur jek...hihihi. Hah! Bagusnya Fasilitator hok tino jadi tak berapa segan nak bertanya.



  



Wow! Very excellent fasilitator tuh, 1st day bagi teori cukup2 dalam bilik latihan, itu pun buat outdoor pun kejap je. 

Hah! 2nd day sepatutnya kursus yang bermula jam 8.30pg tapi jam 7.55pg dia dah suruh keluar dewan buat outdoor. Makanya ramai yang terkedek2 baru sampai dengan kelamkabutnya mengejar fasilitator....huhuhu. Nasib aaar kita datang awal sikit jadi idoklah tertinggal keretapi...hukhukhuk






Pagi tuh masing2 berlendir keti tanpa mengira hujan dan panas. Dah macam kerja kulitif...hahaha. Biasalah kalau dah xtbt outdoor, kata nak jadi photographer amatur...wakaka. Nak cari ISO pun tak gheti2, janganlah nak macam2...wakaka


But it turned out very bad. Teruk jugaklah kita rasa sebab tiba2 nak input segala tugasan dalam notebook sorang2 yang lain macam tak ada apa yang berlaku. Haihh! Sabo jeklah.





 Positif thinkinglah mungkin sebab fokus sangat dengan outdoor sampai masing2 jadi penat. Abis tuh kita punya penat takde orang simpati pung...hihihi. 

Jam 1.30ptg semalam so kita tiba-tiba jadi nervous. Uitss! Nape? Padahal kita tak pernah pun nervous camni. Kita yang dok terkial2 nak siapkan presentation, lainnya macam di planet Pluto. 

Kita menulis macam bajet bagus pulak tapi itulah realitinya. Tak kisahlah dengan relahati kita buat persiapan untuk presentation, biar orang lain bentang kat depan. Nak sangat rehatkan, hamik ko!...hikhikhik




Alhamdulilah akhirnya group kita yang 1st present dengan penuh semangat..hahaha. Janji siapkan assignment dan bentang depan semua peserta. Totally banyak improvement yang kita dapat sepanjang kursus kali nih. Memang best!


No comments:

Post a Comment