Nuffnang

Wednesday, August 1, 2012

Buah Kabung

Alhamdulilah!

Selesai kita menjalankan ibadah terawih dirumah, tak larat malam nih nak ke surau. Yeahh! Bersua kembali seperti biasa dengan entri yang tak seberapa.





Entah macam mana malam nih boleh ke tinjau2  ranking title dalam blog nih yang paling tertinggi. Terkejut topiknya pasal buah Kabung. Kenapa ya orang suka sangat search? Rasanya kisah buah kabung kita posting November 2009.

Actually pada awalnya kita pun tak kenal buah kabung, walhal selalu sangat tengok buah2 tuh yang bertangkai2 bila kita nak ke bangunan Pentadbiran. Opismate yang kenalkan.

Vavava! Bukan main suka sangat bila tahu itulah buah kabung. Jakunese tul mak nak...hahaha

Buah kabung nih kita dapat di sekitar UTM. Banyak jugak pokok kabung nih di tanam disini untuk dijadikan hiasan persekitaran UTM. Tujuan utama untuk melestarikan alam flora persekitaran tempat kerja supaya indah lagi kondusif.





Dah beberapa kali gak rasa buah kabung nih, rasanya macam isirung buah kelapa sawit yang muda. Bila dipecahkan nampaklah isinya yang keputih2an dan boleh di makan begitu saje.


Hah! bagi yang nak merasa kena datang jumpa kita...hihihi


2 comments:

  1. As salam, Buah kabung sebenarnya tak blh dimakan segar. Ia perlu dikupas, keluarkan isi dan direndam semalaman urk hilangkan kegatalan.

    ReplyDelete
  2. wslm. Owh! Iya ke? Ntah..x gatal plk bila kita rasa...mgkn sekadar merasa kot...

    ReplyDelete