Nuffnang

Friday, August 10, 2012

Pahala Percuma

Syukur Alhamdulilah!

Mengenang kembali apa yang berlaku dalam diri ini semalam. Alhamdulilah akhir-akhir Ramadhan ini kita banyak menghadiri majlis-majlis agama. Alhamdulilah satu bonus untuk kita, lagi pun Allah dah janji bukan kita memandai ya uols. Orang-orang yang rajin menghadiri majlis ilmu dipermudahkan jalan ke syurga. Subhanallah!




Bunyinya seolah-olah kita nih macam ustazahlah pulak....huhuhu. Owhh! Kita menulis sekadar berkongsi ilmu apa yang kita dapat dan tidak lebih dari tuh. Agak-agak rasa kalau tak betul tolonglah tegur ya uols...hihihi

Ustaz Ellyeen Amineen bin Mohd Salleh yang sudi berkongsi sedikit ilmu pada kita semalam. Masih muda tapi penuh dengan ilmu agama, sejuk je mata kita memandang. 




Hidup ini sangat mudah untuk mendapat pahala secara percuma. Kadang-kadang kita tak tahu langsungkan uols. 3 Perkara yang membolehkan kita dapat pahala secara percuma.

Kaabah

Memandang kaabah rasanya tak susahkan. Bagi yang berkemampuan bolehlah melakukan ibadat haji atau umrah dan pandanglah kaabah berapa kali yang terdaya.

Selain tuh boleh juga melihat gambar2, melalui internet, tv dan sebagainya. 

Ibubapa

Keraplah melihat wajah ibubapa masing-masing, tak pasal-pasal dapat pahala free uols.  Doakan kesejahteraan untuk mereka.


AlQuran

Kerap membaca alquran. Al Quran dibaca dengan penuh istiqamah walaupun sebaris ayat.  

Kalau uols pikir2 mudah bukan nak dapat pahala secara percuma? 


2 comments:

  1. memandang anak2 pun, MASYALLAHH.. sama2 kita tambah pahala, kan..

    ReplyDelete
  2. Azian Elias..betul tuh mudahkan nk cari pahala

    ReplyDelete