Nuffnang

Tuesday, September 25, 2012

Ros Garden

Syukur Alhamdulilah semua dapat kita bertemua lagi di blog ini. Rasanya dah 2 hari tak menulis dalam blog ini. Rindu nak menulis tapi kadang2 masa agak terhad. 

Ini pun baru tersedar dari tido, rasa dah hilang sedikit segala penat siang tadi. Macamlah teruk sangat kerja siang tadi ya...:)






Kering idea, bila tengok imej2 dalam hp terpandang pokok2 ros yang kita tanam dalam pasu di hadapan rumah sedang mengeluarkan bunga yang agak lebat.

Sebelum pergi kerja minggu lepas sempat kita rakamkan sebagai kenangan bila tengok bunga2 ros ini kembang. Cantik je tengok pokok ros tuh berbunga.







Banyak lagi yang patut kita pelajari bab menanam pokok ros. Kata orang pokok ros akan menghasilkan bunga sekali setahun tapi kita punya pokok entah dah berapa kali berbunga...hihihi

Ada lagi pokok lain selain pokok ros yang kita tanam  tapi sekarang nih tengah kemaruk menanam pokok-pokok ros di persekitaran rumah ini.







Happy gardening, terapi minda dan mata memang seronok belek pokok bunga nih , damai je tengok bunga ros kembang setaman...hihihi

Kalau dekat Malaysia nih rasanya kita semua boleh menanam pokok ros yang lasak kecuali Cameron Highland dan Fraser Hill's. Kalau di negara yang sejuk, subhanallah bunga rosnya besar2 dan cantik2 belaka.

Betullah kata orang besar cabarannya membela pokok ros nih. Pokoknya sangat sensitif dan mudah terkena penyakit. Belum lagi masuk bab2 makhluk perosak seperti ancaman serangga dan lain2. Hujan pun jadi satu ancaman bagi pokok rose. 

Sebab dah minat dan sudah terjebak kita teruskan jugak. Ada yang kata dengan menanam pokok ros boleh membuatkan kita awet muda tau! 

Auwww! Betulkah nyah? hahaha


No comments:

Post a Comment