Nuffnang

Thursday, June 20, 2013

Menu Sihat Berbuka Puasa

Salam untuk semua pembaca blog saya. Sihatkah? Kalau tempat saya cuaca agak kurang elok sebab Johor Bahru merupakan salah satu tempat yang di landa jerebu. 

Bila pandang luar kelabu je, macam ada snow kat luar tuh...hahaha. Bajet tahap melampau ler tuh...hahha. Pemandangan semuanya tak jelas. Tak suka!

















Sekadar berkongsi menu yang saya makan untuk berbuka puasa 19 Syaaban. Masak yang paling simple tapi berkhasiat. Itu yang penting bagi saya. 

Nasi, ayam masak lemak cilipadi, paceri terung serta ulam-ulaman daun kemangi, daun salad, timun, tomato ceri dan keropok pagoda dan penghilang dahaga air teh daun lidah beling.

Beginilah pemakanan yang saya amalkan sekarang, saya tidak cerewet tentang makan janji ada ayam atau ikan dan paling utama sayur-sayuran menjadi keutamaan.

Sekian, sekadar berkongsi cite bab makan tajuknya perut aku dah berkeroncong menahan lapar dan dahaga hari ini...hihihi. Insyallah petang nanti kita makan ya perut...huhuhu


No comments:

Post a Comment