Nuffnang

Sunday, July 28, 2013

Cinta Kerana Allah

Salam untuk semua..

Terasa bosan 2 hari terperuk dekat rumah. Tengok semua orang kesana kesini. Aku? Abiskan masa di rumah sampai tahap bosan. Tahun 2013 langsung tak ada apa2 makna nak sambut hari raya bagi diri aku.




 Minggu depan ingat nak amik 3 jam, baru nak cari baju itu pun kalau aku ada. Harap ada insan yang sudi temankan aku...huwaa

Minggu ini dah masuk 10 malam terakhir mengejar bonus dalam bulan Ramadhan. Aku cuba nak fokus pada ibadah 100% pada malam-malam akhir ini. Insyallah.





Hati aku akan tenang bila lagi dekat denganNya, aku nak lupakan segala perkara pahit yang sudah berlaku dalam diri aku. Aku cuba tak ak menoleh kebelakang lagi. Aku benci situasi itu yang banyak menganggu kehidupan aku...huhuhu. Aku tak tau sesingkat mana perjalanan usia aku. Bila usia makin berganjak fokus aku hanya denganNya. 

Bagi yang membaca buku tulisan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi bertajuk Cinta Kerana Allah, sedikit sebanyak memberi keinsafan dan kesedaran. Sesungguhnya cinta bukan hanya kata-kata bermadah, tetapi cinta adalah amanah daripada Allah.

Justeru, jagalah rumahtangga yang Allah telah amanahkan untuk anak dan isteri dengan sebaiknya untuk jalan bekalan akhirat.

Cinta kerana Allah itulah yang kekal abadi dengan manusia akan terputus juga akhirnya...


No comments:

Post a Comment