Nuffnang

Friday, August 2, 2013

11 Tanda-Tanda Orang Bahagia

Salam hari jumaat semua. Sedihkan hari nih jumaat terakhir bulan Ramadhan bagi tahun 2013. Ntah dapat jumpa tak ya Ramadhan tahun 2014...huhuhu. Mudah2an Allah bagi kita peluang untuk menikmati nikmat puasa Ramadhan 2014. Insyallah.

Agak lama saya nak posting entri sekarang, memandangkan bulan Ramadhan jadinya masa agak terbatas. Maafkan saya!






Sedikit perkongsian ilmu yang patut di kongsi bersama pembaca blog saya, untuk saya dan semua. 

Bagi akulah semua setiap insan perlukan kebahagiaan dalam hidup mereka. Paling utama bagi aku, mahukan kebahagiaan rumahtangga.  Tidaklah dikatakan bahagia seandainya hanya diukur dari sudut pemilikan harta benda, kekayaan, pangkat atau kedudukan tinggi dalam masyarakat dan seumpamanya, tetapi adanya bahagia itu adalah datangnya dari rasa "senang hati" dalam fikiran.  

Manusia akan merasai nikmat kehidupan seandainya beroleh nikmat bahagia walaupun kehidupannya sangat miskin. Jadinya, marilah kita sama-sama menghayati dan menginsafi diri dengan tanda-tanda orang yang merasai bahagia menurut pandangan Islam yang hakiki. Insyallah kebahagiaan itu akan datang dalam diri masing-masing.



No comments:

Post a Comment