Nuffnang

Monday, October 14, 2013

Nyawa Mudahnya Melayang

Anak dara saya pesan suruh menulis blog setiap hari. Terima kasih kakak ingatkan ibu...huhuhu. Sekurang-kurangnya ada orang membaca tulisan saya dan ilmu serta pengajaran dapat dimanafaakan oleh orang lain. 


Kredit to incik google

Sekarang aku tengok nyawa manusia nih dah macam boleh di petik dengan jari. Senang-senang je boleh melayang. Bagi yang sudah berumahtangga terpengaruh dengan orang lain boleh halau pasangan dan anak2 dengan mudah. Berambussss! Boleh gitew? huhuhu. Orang tak ada akidah dalam diri sebenarnya, iman lagi la...huhuhu. Sedih tengok orang camnikan.

Status berkahwin tapi boleh boleh melakukan seks bebas. Jahat punya orang iya tak? Dosa belakang kira sebab tak ada rasa bersalah dengan diri sendiri dan tak ada rasa takut dengan Allah. Keseronokkan dunia dan nafsu itulah segala baginya...huhuhu. Hurmm! Kalau buat report hukum sebatan 10 kali bagi yang beragama Islam.

Cer amik pengajaran di sini tajuknya Ditikam Suami Kekasih

Nasihat akulah jahat mana pun jagalah maruah dan harga diri tak kiralah kita nih perempuan atau lelaki. Suami orang, isteri orang atau pun yang berstatus janda. Allah balas 'cash' kat dunia jugak so jangan salahkan anak2 dan mengadakan cerita yang tiada. Perbetulkan diri sendiri untuk kejalan yang diredhai :)

Tak kisahlah agama apa tapi masing2 tujuannya sama untuk jalan kebaikan.

Selamat beramal!

2 comments:

  1. memang macam2 kisah sosial sekarang ni, semuanya yang mengarut dan tak boleh di terima akal je gamaknya

    ReplyDelete
  2. Betul la Ann Ishak, manusia mudah lupa. Contoh dalam paper yg saya link tuh pun dh cukup memadai. Kenapa perlu susah nak susahkan diri cari masalah. Kerja vodoh kan...hahaha

    ReplyDelete